2007. október 9kedd
Na, az ilyen címmel jól meg lehet szűrni az olvasókat, remélem, maradt itt még valaki, és nem hajtott rögtön tovább az internet egy másik lapjára, mondván, "holérdekelezengem".
A mai és a tegnapi nap a címben olvasható című képzés keretében telt, bár a tegnapi napon csatlakozott
még hozzá egy ismeretlen eredetű fejfájás is, ami miatt nem láttam még mindig a Spartacus második felét. E fejfájás a bal szemem mögött helyezkedett el, és az egész napomat végigkísérte, hol erősebben, hol gyengébben és fogalmam sincs, miért. Voltak olyan két percek, amik teljesen kiestek, de volt, hogy utána rögtön annyira jól voltam, hogy még kérdezni is tudtam... Elképzeltem, ahogy House lehülyézi a teamjét az eset kapcsán. Negyedik szezonba kívánkozó tünetegyüttes!
Szóval Kistérségi kormányzati intézmények. Elsőre nekem is jajnemár érzésem volt vele kapcsolatban, de ez azért hamar megváltozott, ugyanis a kistérség keretén belül valóban arról a kistérségről volt szó, amiben élünk, és ezen belül is, Előszállásról. Persze voltak azért EU-pályázatos részek is, amikről annyit kell tudni, hogy amikor rendben megy, akkor borzalmasan unalmas téma, de szerencsére mi egy olyan országban élünk, ahol még ez se működik, úgyhogy volt itt rengeteg érdekesség. Kettőt emelnék ki in particular, konkrétan.
Az egyik az, hogy a megnyert pályázatokhoz kapcsolódó pénz 90 nap alatt jön meg, vagy lehet, hogy még akkor sem. Márpedig a három hónapos átfutás, főleg annak ismeretében, hogy Brüsszelből megjön a pénz in the blink of an eye, teljességgel elfogadhatatlan, unacceptable. Hazánkban ugyanis 7 helyen megy keresztül a pénz, mire eljut(hatna) a rendeltetési helyére, mindez azért, mert a magyarok annyira biztosítani akarják, hogy nehogy véletlenül rossz helyre menjen, hogy ennyi helyen átvezetik, lekönyvelik, iktatják, besorolják, lefűzik és ülnek rajta ad infinitum. Szerintem az már a rendszer hibája, hogy végül eljut valahová is, nemhogy oda, ahol a projekt megvalósítása miatt szükség van rá. A késés pedig azt jelenti, hogy amíg meg nem jön a pénz, addig gyakorlatilag, practically, ingyen dolgoznak három hónapig a projektben résztvevők, és mivel ez az összeg, amiről itt beszélünk, csak az egész összegnek a 20%-os előlege, utána is. Az előadó konkrétan két és fél hónapja várja a 20% utáni folytatást, addig pedig ingyen épül-szépül a projekt, és teljesen megértettük, hogy kicsit már unják a benne dolgozók ezt a helyzetet. Nemrég kicsit megreformálták ezt a rendszert, és már csak 3 helyen megy keresztül a pénz, de a magyar bürokrácia csodája révén a három helyen áthaladás is ugyanannyi időbe telik, mint a hét helyen. De mit is várunk egy olyan országtól, ahol még egy sima bankszámláról a neptunos gyűjtőszámlára utalás is három napot vesz igénybe, amikor pedig ott nem is történik igazi pénzmozgás! Egy kattintás tart három napig...?*
A másik, hogy egy költségvetés-módosításnak az átfutási ideje 6 hónap, persze ez is csak nálunk van így. Azaz, ha bármilyen okból, bármennyit is változik a költségvetés, akkor jobb, ha kukázzuk az adott projektet és módosítva újra beadjuk, mert mire átírjuk az elszámolást (ami magában is már óriási (enormous) munka), addigra pont szembetaláljuk magunkat azzal a problémával, hogy a költségeket pedig mostantól hogy számoljuk el: a régi szerint, ami már nem érvényes, vagy az új szerint, ami még nincs elfogadva? Az előadó azt említette, hogy nemrég volt egy ilyen, ahol elszámoltak a régi szerint, aztán hat hónapra rá kiderült, hogy elfogadták az újat, és mindent újra át kellett futtatni az új költségvetésen is. Ez duplaakkora munkát jelentett. Borzalom.
Szó volt továbbá arról, hogy a kistérségi fejlődésnek milyen vonzatai, tényezői vannak. Én például felháborítónak tartom, hogy Előszállásra a városból nincsen a 18:30-as és a 22:30-as busz között semmi, és így a 6-tól, 7-től, 8-tól kezdődő programok eleve kiesnek számomra, mert utána ugye alsó hangon is két és fél, három órákat kell várnom a buszomra. Ez azóta így van, amióta én a városba járok, azaz 1999 óta, de ez csak a biztos, mert szerintem előtte sem volt. Az előadó azt mondta, hogy ő pont ott volt akkor, amikor az előszállásiak tárgyaltak a Volánnal a járatsűrítésről, és... a Volán válasza az volt, hogy ők felmérték az igényeket, de nincs ilyen járatra szükség.
...
Akárhogy próbáltam is, én egyszerűen nem értettem meg a Volán indoklását. Olyanról már hallottam, hogy egy létező járatra rámérnek, hogy mennyien utaznak rajta, és ha nincsenek elegen, akkor megszüntetik. Ám, legyen. Node hogy mértek fel egy nemlétező járatot? Honnan tudják, hogy mennyien voltak rajta, ha nem volt? Persze, ez egyszerű kérdés, hiszen ha nem volt busz, akkor nyilván senki nem volt rajta, ez esetben pedig jogos, hogy nincs rá igény... Izé, én itt már teljesen összezavarodtam...
Szóval lássuk, jól értem-e, let me get this straight: ők most vagy azt csinálták, hogy tényleg felmérték ezt a nemlétező járatot, vagy körbekérdeztek, és az emberek azt válaszolták, hogy "ááá, nem, jó ez a négyórás szünet a két járat között, hiszen ilyesmivel nem sok környékbeli település rendelkezik, nehogy feladjuk már az egyik olyan szimbólumot, ami kiemel minket azok közül, akik felé óránként megy buszjárat, höhöhö, lúzerek". Egyrészt nem ismerek olyan épeszű előszállásit, akinek ne lenne érdeke egy 20:30-as, másrészt engem sure as hell, hogy nem kérdeztek meg.
Ehhez a témához jött az adalék ma, hogy a második előadót is megkérdeztem erről, aki azt mondta, hogy Előszálláson augusztus hónapban jártak a közlekedésfejelsztők, és felvették, hogy milyen buszjáratokra van igény. Ezt a polgármesteri hivatal adta le nekik. Hát... Cseppet szkeptikus vagyok ebben a témában, három okból is. Egyrészt: képzelem, miféle igény lehetett az, amit az itteni polgármesteri hivatal leadott, de ne legyen igazam, tegyük fel, hogy normális igénylést állítottak össze, amiben mondjuk szerepelhetne az is, hogy befelé meg 12:25 és 16:25 között nincs busz, nameg 16:25 és 20:25 között sincs. Másodszor: ezt még ugyanúgy elutasíthatja a Volán, még ha egyáltalán el is jut addig. Végül pedig, harmadszor: szerintem már úgy másfél hónapja nincs augusztus, és mintha semmiféle előrelépést nem látnék ebben az ügyben...
A kistérség fejlesztésével kapcsolatban, még az első előadót kérdeztem arról, hogy hol jelenik meg itt a telekommunikáció például. Ő azt mondta, hogy megjelenik. Én felhoztam Nfol példáját, hogy ott még mindig nincs szélessávú internet lehetőség, ahol ő lakik, csak mobilos, mert a DSL még mindig nem tudott odáig elmászni, meg a kábelnet sem. Erre az előadó két okot említett: az egyik a polgármester, hogy ezért neki kéne elsősorban harcolnia (asszem, ezt kipipálhatjuk...), illetve hogy a szolgáltató csak akkor kezd el szolgáltatni ezügyben, ha elég embernek van rá igénye. Ezt is igényfelmérés útján valósítják meg. Nfolhoz fordulok a kérdéssel: volt ilyen arrafelé...?
Belefáradtam, mire ezt a sok baromságot leírtam... Már csak egy csillag van hátra, és mehetünk aludni (tessék visszanézni, hogy hol is volt az a csillag, mihez csatolom én most ezt a gondolatot, ami túlságosan elterelt volna a témától, ha ott írom le):
*Én esküszom, már ott tartok, hogyha majd valaha megvalósul az, hogy neten keresztül tényleg mindent lehet intézni (~5-6 év múlva...), akkor annak az lesz az eredménye, hogy csak a benzin- és a papírpénz fog megspórpolódni, ugyanis a folyamat időbeli lefolyása változatlan marad. Hazánkban akkor majd hirtelen az e-mailnek is lesz átfutási ideje, vagy nem tudom...
› Nightingale - Still in the Dark
Igazság szerint valahol megértem a Volánt. Nekem is jól jönne némi járatdúsítás, de mit csináljon az ember egy olyan faluval, ahol az emberek 80%-a ([i]oder mehr[/i]) műszakban látogatja hazánk legszebb koszvárosát. Valóban van pár ember, akinek érdeke egyéb időpontokban látogatni a helyet, de ezek az emberek túl kevesen vannak, és túl "nagy szórású időpontban" szállnának buszra ahhoz, hogy ki lehessen mondani: "Igen, van ötven ember, aki 20:25-kor szeretne RENDSZERESEN Dunaújvárosba utazni". Ami sajnálatos. És nekem is kényelmetlen. De lássuk be, kicsiny falunk nagy része a Dunaferrben, Ferrobetonnál, Aikawában dolgozik, ahová ezen időpontokban kell indulni. Ha nem kellene műszakos járat, sajnos még ennyi busz se lenne:(
This reply was posted at 23:42 on 9, Oct 2007.
Volt szólva a pémesternek ez ügyben. Azt mondta, jelezni kell a szolgáltató felé. Harminc háztartás jelezte. Két hónappal később megkérdeztük a szolgáltatót, hogy merre dől a kukorica, azt válaszolták, hogy szólni kellene a pémesternek. A pémester azt mondta, jelezni kell a szolgáltató felé... All we go to hell.
Figyeld meg, hogy a kifizetések szándékos késleltetésével csupán annyi a célja az állami bürökráciának, hogy az EU-támogatott projekteken dolgozók előbb-utóbb kénytelenek lesznek saját forrásaikat felhasználva folytatni egy darabig a munkát, aztán a végén állambá elmondhatja, hogy ezen a projekten megint mennyi sokat tudott megtakarítani.
Nfol teszthozzászólást villantott.
Dicska, a Wendigót is!
Nnnna, most jött el a holnap. Huhh, a láncszívű gép biztosan fülembe fog kerülni, és akkor már az Os [...]
Akkor REAGÁLJ RÁ :-) Amúgy nyilatkozz a Láncszívű gépről és az Osztva estével-ről is! Meg persze ar [...]
Na most erre én REAGÁLOK, de most már biztos nem, mert nagyon hosszú :D. De folytatom, és akkor majd [...]
Jujj, de jó, már nagyon várom! :D Azt hiszem, gyorsabb voltál nálam
Nálam műkszik tűzrókáról... Neripo???
Höhö, csak nálam nem működik a link? A Chrome legalábbis nincs vele köszönő viszonyban. Amúgy csak ó [...]
Erről majd írok én is valamikor...
Igen, mert annak kell jönnie, lévén a 318 a 316-nál nagyobbak közül a legkisebb. :)
S@ti blogja a Bloghajtány motort használja, amelyet Nfol készített.
Érvényes XHTML és CSS. A bejegyzésekhez RSS-feed is tartozik, a blog forgalmát a Google Analytics méri. Köszönöm a figyelmet! ©2005-2024 by S@ti, de egyébként PD!