Elkezdődött hát a 2008-as versenysorozat, szombat hajnalban persze a franc se kelt fel az időmérőt megnézni, a délutáni ismétlést meg logisztikai problémák miatt (nem voltam otthon) nem láttam, szerencsére az interwebre minden felkerül izibe, onnan tájékozódtam, mint autósport iránt igen, nemzeti ünnepen hátrafele nyilazó és tojással dobálózó magyar magyarok iránt ellenben kurvára nem érdeklődő, felelősségteljes állampolgár.

A vasárnap hajnali felkelést viszont semmiképpen nem lehetett megúszni, ezért erőt vettem magamon. Nem mondanám, hogy nagyon megérte. Ha a futamot versenyként tekintem, akkor ez egy szörnyen unalmas verseny volt. Egy versenynek nem tesz jót, ha a mezőny jelentős része elhullik féltávig. Egy versenynek nem tesz jót, ha attól válik izgalmassá, hogy a biztonsági autó összegyűjti a mezőnyt. A szabályváltoztatások fő eredményeként beharangozott több előzésből semmit nem láttam, a kipörgésgátló hiányából is csak annyit, hogy Massa rögtön eldobta a gépet, mondjuk Massa híresen gyengén szokott menni Ausztráliában, szóval nem biztos az összefüggés. Még azt mondom, Raikkönen megmozdulásai voltak a leginkább tetszetősek, más kérdés, hogy ezekből ő sosem jött ki jól.

A futam a káosz miatt tökéletesen alkalmatlan arra, hogy helyes következtetéseket vonjunk le az egyes csapatok tudásáról. A Ferrari ugye csúnyán megy haza, mindkét autóba beleállt a csavarkulcs, a téli teszteken pont arról áradoztak, hogy a tavalyi technikai gondokat milyen jól megoldották idén. A McLarenről sem derült ki semmi, mert Hamiltonnak a közelében maradni sem bírt más versenyző, Kovalainen viszont nem tudott mit kezdeni Kubicával, sőt még Alonsóval is elbíbelődött, aki pedig a bevallottan nem túl remek Renault-val valószínűleg messze felülmúlta a saját várakozásait. Rosberg alatt végre nem rohadt le a Williams, Trulli meg elég szépen ment a Toyotával, amíg ki nem állt, a már most 2009-re készülő Hondával Barichello kisebb csodát művelt, a nyalókásembert meg a lámpafigyelő képességet viszont kicsit kéne még fejleszteni, hogy legközelebb ne a büntetések miatt dobják el azt a kevés eredményt. (Amúgy a Honda "már jövő évre készülünk" hozzáállása bennem némi visszatetszést vált ki, nem akarok vészmadárkodni, de mintha a japánoknak kifelé állna a rúdja a Forma-1-ből.) A többieket most hagyjuk, úgysem reális a sorrend, a BMW talán a sötét ló.

F108: Melbourne

Rosberg harmadik helyezésének persze nagyon örülök, de még jobban örülnék, ha ezentúl normális futamok következnének, nem ilyen őskáoszból derivált szerencsétlenségek.