Hát, hajnalban keltem, hogy élőben nézhessem az Ausztrál Nagydíjat. Megérte. Fisichella megérdemelten győzött, végig okosan vezetett, kímélte a Renault-t és a gumikat is, nem úgy, mint Trulli, aki az első kiállások után visszaesett a középmezőnybe. Webber és a gyengének mondott Williams-BMW is viszonylag jól tartotta magát, de érdekes volt látni, hogy David Coulthard, a tavalyi Jaguarból kinőtt Red Bull Racing csapatban milyen jól versenyzett. Az időmérők után azt hittem, hogy ez csak szerencse volt, de a futam során végig maga mögött tudta tartani Webbert, és Klien is jól ment. Érik az év meglepetéscsapata? Mert hogy a Renault jó, az nem kérdéses. Alonso a középmezőny végéről indulva harmadikként fejezte be a versenyt. A Ferrariról nem tudunk semmi újat, Barrichello második helyezése arra utal, hogy tavaly óta sem felejtettek sokat, Schumacher viszont nem tudott - a motorcsere ellenére - sem előrébb lépni. A McLarenek sem villogtak túlságosan, inkább csak tisztes helytállásról beszélhetünk, Montoya hatodik és Raikkönen nyolcadik helye ebben a furcsa helyzetben érthető is. Ami viszont hiányzott, az a BAR Honda és Button. Mintha ott sem lett volna a mezőnyben, volt ugyan egy szép előzése, de hátul ragadt ő is és Sato is. Őket azért előrébb vártam. A Saubernél Villeneuve és Massa nem mutatott sokat, Jacques a rajtnál a negyedik helyről rögtön visszaesett és egyre hátrébb került. Schumacher és Heidfeld balesete... Eljátszották azt, hogy egymás mellett mennek és kivárják, hogy a másik visszavegyen a gázból, de egyik sem vett vissza, Schumi rálegyezett Nickre, ő lefutott a pályáról a fűre - mert nem akart összeütközni vele -, de a füvön csúszva nem tudta kikerülni a közben elékanyarodó Ferrarit. Schumi addig integetett a kavicságyból, míg vissza nem tolták a pályára, igaz, utána rögtön ki is állt.

Összegezve: a Renault-csapat bebizonyította, hogy nem csak pletykaszinten esélyesek a bajnokság megnyerésére, a McLaren hozta, amit lehetett, a Williams-BMW felemás volt, a Ferrari szintén, Coulthardnek és Kliennek a Red Bull szárnyakat adott, a Honda pedig csalódást okozott nekem. De legalább izgalmas, érdekes futam kerekedett. Végre!

Továbbra is esik a hó. Az úton Debrecen felé végig hullott, a különösen rossz minőségű utak mellett ez csak tovább nehezítette a közlekedést. Igaz, nem én vezettem, hanem apukám, mert azt mondta, ne havazzuk össze a kocsit, inkább elhozott a céges Berlingóval. A szombati Heti Hetesben Gálvölgyi János azt mondta, hogy a fővárosi önkormányzat szerint azért nem javítják ki most a kátyúkat, mert túl hideg van hozzá. Kanadában is hideg van egész évben, ott mégis jók az utak. Csak ott nem lopják ki belőle az anyagot. Mert az egyértelmű, hogy két lehetőség van: vagy az út a hülye, vagy az, aki készíti. Lepakoltam, megpróbáltam használni azt a kevés tudást, amit otthon szedtem össze a könyvből, de nagyon nem ment a programírás, úgyhogy inkább törtem-zúztam a Flatouttal kicsit. Este meg belenéztem a Bad Boysba, de a lökött dumákon kívül nem találtam benne semmi emlékezeteset.