17%
Matekozzunk kicsit, mert a jó:
270 / 0,325 = 830 Ft (a teljes ár a 67,5%–os kedvezményből kiszámítva)
830 * 0,5 = 415 Ft (az új, 50%–os kedvezménnyel számolva)
415 * 1,17 = 486 Ft (az átlag 17%–os emelés után)
525 / 415 = 1,26 (26% bónusz)
Oszt’ remélem ebbe’ má’ a műbőr üléshuzat kopási költsége is bele van kalkulá’va...
WarPriest @
Errefelé is pont ekkora áremelés volt. Eddig 540 Ft-ért utaztunk ketten Debrecenig, most csak egy embernek majdnem annyi, mint eddig kettőnek. Lehet lassan biciklivel kéne bejárni. Ha a bérlet árát is akarják még tovább emelni, akkor viszont harapok. Grr.
zlh @
Zacskóm televan ezzel a kibaszott rendszerrel. 290ről ötötvenre, 65km. Bekaphatják
S@ti @
30 KM, 142-ről 225-re...
S@ti @
Elég érdekes az a 26% nemhivatalos bónusz. Lehet, hogy az tényleg a kopási költség :-)))
Nfol @
WarPriest: Sajnos a bicikli legfeljebb városon belül jelentene megoldást. Bár áprilisban sem vettem már bérletet...
zlh: Érdekes, nekem 70 kilométeres jegy kell és az 270 Ft volt eddig, neked meg a 65 km-es 290? Vagy ez busz?
S@ti: A 17 % csak átlagos áremelés, ami magyarra fordítva azt jelenti, hogy embert nem találsz, akinek pont 17%-kal drágult az utazás. Egyébként nem tudom, van-e még esélye bárminek is a kopásra...
Nfol @
WarPriest: Neked működnek a tesztesetek a szerveren? Én már kétszer lettem tőlük agyhalott...
WarPriest @
Nfol: Mivel jelen mondat írása közben még egy feladatom sincs teljesen kész, ezért erre most nem tudok válaszolni.
Nándo @
S mindezt minek? 100 milliárdos veszteség helyett már csak két számjegyű - persze a nagyságrend megmarad - lesz a veszteség. :D
Nfol @
Nándo: Az egyik vasútreform költségét egy másik vasútreform által fedezik. Majd elkezdik szanálni a meglévő mellékvonalakat, aztán a fővonalakat, míg végül lesz naponta egyetlen vonat a Nyugatiból a Keletibe oszt' jónapot...
Dicska @
150 km, 624-ről 1020-ra. Szerintem nyertem.
Az üléshuzat pedig még nincs benne, továbbá ott van még a nyomógomb érintkezőjének kopása, valamint a sofőr folyamatosan sérülő aurájának rendbehozatali díja. Gáz, amikor egész nap ott mászkálnak a 2 m-es személyes teredben, úgyhogy csak fizess.
Annyi viszont azért érthető, hogy ha szignifikáns veszteségcsökkenést akarnának, akkor 624-ről 8372-re nőne a díj. Mindenki döntse el, melyik jobb.
Nfol @
Dicska: Ha szignifikáns veszteségcsökkenést akarnának, akkor első körben megszüntetnék azt a szép nagy felesleges vízfejet, ami a MÁV-nak jelenleg baromi sokba kerül.
Dicska @
Hmm, miért, ismered?
Már persze nem védeni akarom, de állam bácsi sem feltétlenül kizárólag Kúrcsány Ferike vagy aVikiVikiVikiVikiViktor...
Nfol @
Azért vízfej, mert nem ér semmit, csak van. Fő feladata pedig annyi, hogy az aktuális vezérigazgatónak kibulizza a MÁV anyagi helyzetének megfelelően szerény végkielégítési összeget, aztán kinevezi az új vezérigazgatót, aztán várnak.
A MÁV a rendszerváltás óta veszteséges - persze előtte is az volt, csak akkor még kussoltak róla -, ami azt jelenti, hogy 18 év alatt nem bírtak kitalálni egy olyan működési struktúrát, ami életképessé tette volna az egész vállalatot. És ha most nem lépett volna a nyakukra az állam, akkor ez egészen addig így folytatódott volna, míg az utolsó személyvagon alja is szétrohad.
Ami nem jelenti azt, hogy most olyan nagyot fog változni a helyzet, majd kiokoskodják ők valahogy, hogy ne.
Dicska @
Vettem.
Mefi @
Igen, nálunk is ugyanez történt.