Szegény argentin trófeakészítők, majdnem elvitte őket a szívroham, amikor pénteken este meglátták a rali-vb aznapi eredményét. Mekkora csapás, te jó ég, pedig már belegravírozták Sebastien Loeb nevét a kupába, erre jön ez a Grönholm nevű, és megnyeri az első napot - most dobhatják ki az egészet... Végülis Grönholm nyert az első két futamon, azóta meg háromszor Loeb, és ő tavaly sem sokszor veszített, talán jogos volt a mesterek elvárása és előrelátása. Szombaton és vasárnap azért összeszedte magát Loeb is, és ahogy kell, elporolt mindenkit. Solberg második lett, idén talán ez az első értelmes versenye neki, de hogy idén sem lesz világbajnok, az hótziher.

Itthon is zajlik a rali-ob, most éppen Miskolc környékén. A várakozás itt is hatalmas, hiszen a magyar mezőnyben három WRC-autó is szerepel, úgymint ifj. Tóth Peugeot 307 WRC-je, Turiék Fabia WRC-je és Benikék Focus WRC-je, a nagyszárnyú. Nevezettek közül Turiék azok, akiktől nem kell csodát várni, a Fabia a vb-n sem nagyon muzsikál jól, szerintem itt sem fog; talán a hamadik helyeket meg tudják vele csípni. Máskor. Mert most nem sikerült, kiálltak. Az élen meg nem történt semmi. Felváltva nyerte a szakaszokat Janika és Benik, aztán a végén Janika volt előrébb. Az állás ezzel döntetlen.

MotoGP, Isztambul. 125 köbcentiben indul Talmácsi, és ezt közvetíti a királyi adó is, úgyhogy nézem. Gábornak sok beleszólása nincsen a történésekbe, a hatodik helyről rajtol és ott is ér célba; a Hondások közül így is ő a legjobb, a tavalyi bajnok Lüthi például jóval mögötte van. Az élen sokáig a Kallio-Faubel-Bautista triumvirátus halad, állandóan előzgetik egymást, aztán Kallio alatt meghal a motor, Faubel megelőzi Bautistát, Gadea pedig hátulról jön fel harmadiknak, így a dobogóra ugyanazon csapat három versenyzője állhat fel. Öröm, halleluja.

A 250-eseknél állítólag ez volt az évtized futama. Ezt nem tudom megerősíteni, mivel ebben az évtizedben körülbelül három 250-es futamot láttam, tehát akár igaz is lehet...