Mielőtt a cím láttán kedves olvasóim (a továbbiakban: ti, azazhogy izé... Önök) hirtelen felindulásból az oldal rögvest végrehajtandó elhagyása mellett döntenek, szeretném mindenki számára világossá tenni, hogy - akárcsak a DE-IK-n - az nem úgy van. Mostan nem aktatologató, bizottságlétrehozó, tartózkodommal szavazó, Parlamentben újságot olvasó, négyévente plakáton és szórólapon mosolygó emberekről lesz szó, habár, amint a példa mutatja, nem lehet másról szó úgy, hogy róluk nincsen szó, ami valamilyen szinten nonszensz és abszurd, akárcsak ők maguk.

Most, hogy a médiafigyelésre berendezkedett aktivistáktól az előző, jelentős agyi folyamatokról és szellemességről bizonyságot tevő bekezdéssel megszabadultunk, ideje rátérni a bejegyzés lényegére, amely - az utóbbi idők bejegyzéseihez képest - meglepően alacsony mennyiségben tartalmaz programozás-koncentrátumot, WarPriesttel ISzK-ban ülés-faktort és állandósulni látszó idegrángást egy kétbetűs rövidítés hallatán, amelyet le sem merek írni, mert véletlenül elfelejtem a bejegyzés visszaolvasásakor ignorálni, és valami bajom esik a végén.

Az előző bekezdésben megint jelentős lépést tettünk előre a fő csapásirány megismerése felé, ezen a ponton elég sunyi dolog lenne tőlem, ha egyszerűen folytatnám még párszáz karakteren át az általános ködösítést és a végén derülne csak ki, hogy semmi mondanivalóm nincsen mára. Szerintem örülnétek... örülnének. Önök. Akárcsak én.

Hogy a magvas politikai mondanivalót letudván ténylegesen rátérjek arra, ami miatt egyáltalán elkezdtem a politikáról írni, bele kell kevernem az eszmefuttatásba az arabokat is. (Médiafigyelőnk már nyomkodja is a telefonon a számokat.) Nem tehetek róla, a bahreini királyság arab állam. (Médiafigyelőnk törli a hívást.) Kérdem én, mink nem volt nekünk télen? Melegünk, nyugtunk és Forma-1-ünk. Az utóbbi az érdekes.

Mert ugye bevezetik az új szabályokat, fényéveket lassulnak a versenyautók, újra van gumicsere verseny alatt, meg olyan furmányos időmérő rendszer, hogy szerintem maguk a csapatok sem mindig tudják majd, hogy van-e levegő a pneumatikus csavarkulcs tartályában, avagy nincsen. Vannak újoncok is, full japán istálló (a pénzük azért arab, úgy sejtem...), Keke Rosberg egykori világbajnok fia, Massa a Ferrariban, Barrichello a Hondában, majdnem V8-as motorral szerelt Minardik... amiket hivatalosan Scuderia Toro Rosso Cosworthnak hívnak, és én nagyon örülnék, ha Palik atyánk ezt a teljes nevet használná minden esetben, amikor ezen csapat autója a képernyőre kerül és nem tévesztődik össze mondjuk a kvázi ugyanilyen festésű McLarennel.

Namost, kedves bahreini barátaink egészen korrekt kis teadélutánt raktak össze erre a futamra, hiszen volt izgalom - vajon téved-e a Palik, vajon belesül-e a mondatába a Gyuszi, vajon izmosabb lett-e Szujó Zoltán rövidnadrágból kivillanó lábszára a Dominó-nap óta, ezek mellett pedig zajlott egy futam is, még akkor is, ha Héder Barna remekül alakította a stúdióban a teljesen sügérnek gondolt, ugyanakkor SMS-küldésre kárhoztatott egyszeri nézőt. Mert játszani azt kell, kötelező, küldjed be a választ és otthonodban fog veled kezet Ralf Schumacher, ha már egyszer a versenyen nincsen semmi dolga.

A futamról. Sajnáltam, hogy Kimi Raikkönen kiskorában kihúzta a jóskártyák közül azt, amelyiken a mechanical failure felirat volt, enélkül ugyanis tavaly verte volna agyon a világot, most meg megint nem volt szerencséje a srácnak, meg is értem, hogy időnként olyan egészen alkoholos bulvárfotók jelennek meg róla. Azért szépen felcucmorgott a harmadik helyre, gondolom közben párszor beszólt rádión a csapatnak, hogy megkérdezze, nem 2005-öt írunk-e még mindig. A Ferrarit szerintem valóban meglepte saját teljesítménye, éppen ezért nem bírtak kitalálni valami ütősebb taktikát. Mert nem sokon múlt, annyi szent. Mondjuk Massát sajnáltam amiatt a kicsúszás miatt, kíváncsi lettem volna, hogy mit tudott volna kezdeni magával a mezőny elején. Alonso pedig azt tette, amit tavaly - szerintem Raikkönenhez hasonlóan ő is megkérdezte a dátumot... -, ment, mendegélt, begurult a célba, örült. Arra a Nico Rosberg gyerekre meg érdemes lesz odafigyelni, ha egyszer Raikkönennek lesz annyi működőképes autója, hogy nyerjen velük egy bajnoki címet, akkor nem csak Alonso ellenében kell majd megvédenie.

Ez volt hát Bahrein Nagydíja, köszönjünk el kedves arab barátainktól egy évre és gondoljunk bele, milyen szép és jó dolog vasárnap este geometriát tanulni és megírni az ötödik, utolsó programozás házi feladatot.