Elkezdődött a 2014-es szezon, megy a sírás-rívás a vékonyka motorhang – ami közel sem olyan tré, mint a híre –, az általános csúnyaság meg az állítólagos követhetetlenség – mérvadó szakértők szerint ugyanis az F1 eddig arról szólt, hogy a versenyzők gyorsan mennek és nem számolgatnak, de most ennek VÉGE! :((( – miatt, kész szerencse, hogy nem volt semmi botrány az évadnyitó ausztrál futamon… Ja, várj!

Ricciardo kizárásával és második helyének elvételével kapcsolatban annyit tudok mondani, hogy sajnálom őt, elvégre ha valaki nem tehetett az egészről semennyire, az bizony ő volt, ugyanakkor a szabály az akkor is szabály, ha rossz vagy következetlen, és ha a Red Bullt kivéve minden más csapat le tudta nyelni, hogy az FIA csakis a saját, bevallottan pontatlan műszerei által szolgáltatott adatokat hajlandó elfogadni, akkor ők se használjanak ettől eltérő eszközt, főleg nem homologizáltat.

Lehet persze fellebbezgetni meg magyarázkodni, de a vége akkor is ez. Az egyszeri néző meg hirtelen el sem tudja dönteni, hogy kire haragudjon.

Mielőtt mindenki a Dunának szaladna a kilátástalanság okán, nézzünk néhány remek képet a hétvége terméséből!

Daniel Ricciardo, Kevin Magnussen, Melbourne, Australian GP, 2014

1. Újoncok egymás közt. Ricciardo mindentől függetlenül nagyon szépen ment, Magnussen szerződtetését meg mostantól kezdve mindenki érteni fogja. Ron Dennis fejbúbja rég ragyogott ennyire fényesen.

Kamui Kobayashi, Caterham-Renault, Melbourne, Australian GP, 2014

2. Mert a zöld szín nyugtat. Kedvenc kamikázénk, Kamui Kobajasi korai kiütéssel kezdte kétezer-tizennégyes kampányát. Massa mikroblogján módfelett megmorcult, majd mérsékelte méltatlankodását.

Nico Hülkenberg, Fernando Alonso, Melbourne, Australian GP, 2014

3. War never changes. El nem tudom képzelni, mit érezhetett Alonso, amikor rádöbbent, hogy ismét Hülkenberg hátát nézegeti hosszú körökön keresztül. De legalább neki nem ment el Bottas kétszer is.

Pastor Maldonado, Lotus-Renault, Melbourne, Australian GP, 2014

4. Parkolópályán. A Lotusnak semmi olyan gondja nincsen, amit végtelen mennyiségű pénzzel meg egy időgéppel ne lehetne orvosolni. De összetartanak, Grosjean és Maldonado például méterre ugyanott rakták le a gépet.

Max Chilton, Marussia-Ferrari, Melbourne, Australian GP, 2014

5. A kis siker is siker. Az a pilóta, aki Forma–1-es karrierje eddigi 20 futamából mind a 20-at befejezte, nem más, mint Max Chilton. Ennyit a fizetős versenyzőkről, nem?

Felipe Massa, Williams-Mercedes, Melbourne, Australian GP, 2014

6. Vermut. Megfejtettem, hogy a Williamsek oldaldoboza azért üres, fehér felület, mert az a Martini Bianco reklámja. Nagyon ügyes, nagyon meta. Az alatta lévő autó meg a Senna-embléma miatt eleve nem lehet rossz.