Keddie Irvine 13
A sorozat egyik korábbi részében már láttuk, mi kerekedik abból, ha egy menő olasz divatszakember kerekít magának Forma–1-es istállót. Most nézzük meg, hogyan teszi ugyanezt egy német lakókocsigyáros: íme az Eifelland F1-es csapatának rövid története.
Günther Hennerici egy sikeres lakókocsigyár tulajdonosaként nem csupán a reklámérték okán vágott bele a versenysportba: Heinz nevű ikertestvére például elhivatott versenyző volt annak ellenére, hogy a második világháborúban elveszítette egyik karját és együtt alaposan kivették részüket a Nürburgring környéki autós közösségek rendezvényeinek szervezéséből, Günther harmadik felesége, Hannelore Werner pedig sikeres Formula–2 pilótának számított. A vállalkozás és maga a versenyistálló is a Nordschleife közelében fekvő Eifel-hegységről kapta a nevét.
Kizárólag az 1972-es versenyévadban szerepeltek az F1-ben és akkor is csak nyolc hétvégén álltak rajthoz a tizenkettőből a Rolf Stommelen által vezetett E21-gyel. Az autó a furcsa első légterelője nyomán hírhedtté vált ’71-es March Teás tálca
721-esen alapult. Műszakilag szinte semmit sem változtattak rajta, az eredetileg is megosztó formatervet viszont Luigi Colani német tervezőnek sikerült… ööö… hmm… khm… átértelmeznie (hú!), így került a pilóta orra elé az egyetlen visszapillantó tükröt tartó elem, a motor hűtésére szolgáló levegő pedig a pilótafülke elejére vágott nyíláson át, a cockpit szélein a versenyzőt kikerülve áramlott hátrafelé.
A nyolc futamból hatszor sikerült célba érnie az autónak, Stommelen a legjobbjának számító tizedik helyet kétszer is elcsípte, de sok gondot okozott a motor túlmelegedése és az elégtelen leszorítóerő, ezért apránként visszaépítették az E21-esre az eredeti March-féle alkatrészeket. A képeken nem a legelső változat látható. Aki kíváncsi rá és erősek az idegei, itt megnézheti.
Az autó karriere nem ért véget az utolsó futamukkal: ugyanebben az évben a Goldie Hexagon Racing színeit felöltve ebben a kocsiban mutatkozott be az északír John Watson egy versenyévadba nem beleszámító brands hatch-i hétvégén.
Zsubi @
Azért nekem hiányzik a kísérletezés a mai F1-ből. Túl kötettek a szabályok.
Nfol @
@Zsubi: van ott kísérletezés bőven, de a legnagyobb trükkök már régen nem látszanak kívülről.
bandirepublic @
ez a kocsi elég kretén, de nem a legdurvább colani mester műveiből: https://www.google.se/search?q=luigi+colani&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=tOsNU_zoKo7B7AaLmYD4Cg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1680&bih=925
azért én adom a collani designt. a kedvenc pelikan tollam tőle volt.