Keddie Irvine 7
2014-től a Forma–1-es pilóták rajtszámait nem az előző szezonban elért eredményük alapján osztják ki, hanem mindenki állandó rajtszámot választhat magának. A szabályzat szerint a 2 és 99 közötti számok állnak rendelkezésre, ezek közül lehet választani. Amennyiben többen is ugyanazt a rajtszámot szeretnék, úgy az fogja megkapni, aki tavaly előrébb végzett a pontversenyben. Az 1-es rajtszám természetesen az aktuális világbajnok számára van fenntartva, de neki sem kötelező használnia – ámbár bolond lenne nem élni a lehetőséggel, elvégre marketing is van a világon.
Az elmúlt héten az FIA nyilvánosságra hozta a versenyzők idei rajtszámainak listáját. Erről egyelőre hiányzik a Caterham két pilótája, hiszen még nem lehet tudni, milyen felállással vágnak neki az évnek. A többiek választásai így festenek:
1 Sebastian Vettel Red Bull 3 Daniel Ricciardo Red Bull 6 Nico Rosberg Mercedes 44 Lewis Hamilton Mercedes 7 Kimi Raikkönen Ferrari 14 Fernando Alonso Ferrari 8 Romain Grosjean Lotus 13 Pastor Maldonado Lotus 20 Kevin Magnussen McLaren 22 Jenson Button McLaren 11 Sergio Perez Force India 27 Nico Hülkenberg Force India 21 Esteban Gutierrez Sauber 99 Adrian Sutil Sauber 25 Jean-Eric Vergne Toro Rosso 26 Daniil Kvyat Toro Rosso 19 Felipe Massa Williams 77 Valtteri Bottas Williams 4 Max Chilton Marussia 17 Jules Bianchi Marussia
A rajtszámok kapcsán a Forma–1-ben két kirívó esetről lehet beszámolni, mindkettő a 0-hoz kötődik.
Összesen két versenyző viselhette autóján a 0-t, az első 1973-ban a múlt héten már említett dél-afrikai Jody Scheckter volt. Ő abban az évben csak néhány F1-es futamon állt rajthoz a McLaren M23-as jelű gépével. Harmadik futamán, Franciaországban a győzelemre is esélyes volt, amikor összeütközött az akkori világbajnok Emerson Fittipaldival, a következő silverstone-i versenyen pedig ő volt a hunyó egy rajtbalesetben, ahol a mezőny fele összetörte magát. A versenyzők szövetsége azonnali örökös eltiltását követelte, de a McLarennek sikerült őket megpuhítani, így Scheckter megúszta négy futam kihagyásával, a Kanadai Nagydíjon és az Amerikai Nagydíjon pedig 0-s rajtszámot kapott.
Másik nullázós delikvensünk Damon Hill, aki a körülmények áldozataként két egész szezont húzott le a Williams-nél a 0 mögül leselkedve. 1992-ben Nigel Mansell világbajnok lett a csapattal, ’93-ban viszont az IndyCar sorozatban állt rajthoz, így az 1-es rajtszámot nem oszthatták ki. Ebben az évben érkezett a Williams-hez a már háromszoros világbajnok Alain Prost és Hill is. Prost rangidősként megkapta a 2-t, Hillnek maradt a 0. 1993-ban Prost negyedszer is bajnok lett és év végén visszavonult a versenyzéstől, így ’94-ben ismét nem használhatta senki az 1-est. Hill megtartotta a 0-t, új csapattársa, Ayrton Senna pedig a 2-vel állt rajthoz – akkor még senki nem tudhatta, hogy élete utolsó négy futamán.
Az idei kiosztásban érdekesség, hogy Maldonado választása révén visszatér a 13-as szám. Az 1926-os Targa Florión Giulio Masetti halálát lelte a 13-as rajtszámú autóban, azóta ezt a számot az autóversenyek szervezői csak külön kérésre osztják ki. Pastor ezek szerint nem babonás. Vagy talán nagyon is az. Fekete macskáknak és kéményseprőknek ajánlatos vigyáznia.
bachterman @
williams rönó. keke rosberg. alain prost. valamikor akkor néztem f1-et utoljára.
bandirepublic @
tudjuk mar mit valasztott kobayashi a caterhamben?
Nfol @
@bandirepublic: Amelyik cikkben szerepelnek Ericssonnal együtt a 2014-es nevezési listán, ott sincs még rajtszám a nevük mellett.