Akkora egy szánalomhegy az egész FIA, hogy az hihetetlen, ezt remekül alátámasztják a hétvége eddigi fejleményei.

A befújt diffúzor technika lényege röviden és tömören annyi, hogy amikor a versenyző nem nyomja a gázpedált, a motorvezérlés automatikusan tart helyette egy pedálállást, hogy az ilyenkor keletkező kipufogógázokat a diffúzorra nyomva növeljék a leszorítóerőt fékezés vagy kanyarodás közben is. Ezt mostanra nagyjából minden csapat alkalmazza, de eltérő mértékben és eltérő megvalósításban, az éllovas Red Bull autóiban működik a leghatékonyabban.

Az FIA-nál úgy gondolták, ideje véget vetni Vettel idei menetelésének, körülnéztek hát, hogy mivel lehetne megfogni őket. Megtalálták a befújt diffúzort, nosza, tiltsuk be, a többiek feljönnek rájuk, halleluja, lehet a kasszához fáradni. A betiltást Silverstone-ra időzítették, ahol ki is tört a balhé, mert a csapatok egy része elfúló hangon közölte, hogy az ő motorjaik olyanok, hogy ezen technika nélkül nem fognak működni, meg különben is, milyen dolog már az, hogy idény közepén változtatják meg a technikai szabályzatot. Az FIA nem szeretne a pályán felrobbanó motorokat látni, úgyhogy hosszas alkudozás után minden problémás csapattal megegyeztek, hogy ki milyen mértékig használhatja tovább a megoldását, de nem kell jósnak lenni hozzá, hogy lássuk, ebből csak további balhék lesznek.

A legszebb az egészben, hogy az időmérőt így is megnyerte a két Red Bull, úgyhogy ezúton gratulálnék minden érintettnek.

Update: ennyire volt ez átgondolva.