Szingap úr
A hosszú ideje előzetesben ülve is hatmilliót kereső panamaemberek és golyóstollal életet mentő orvosok történetei mellett valahogyan elsiklott a sajtó egy — szerintem, de úgy általában a technikai sportokban érdekelt szakértők szerint is — komoly magyar siker felett, Michelisz Norbert ugyanis tegnap megnyerte a Seat Leon Európa-kupát. Na, ennyit mára a pozitívumokról, vissza a panamaemberekhez.
Not.
A továbbiakban a Forma-1 háza tájával foglalkozunk. Bár lennének megvas gondolataim a szezon őszi harmadában elmaradhatatlanul felröppenő pilóta-átigazolásokkal kapcsolatban, ez a jövőre érkező három új csapat jelenleg még ismeretlen terveivel együtt sokváltozós probléma, ezért nem is megyek bele ebbe, illetve érintőlegesen mégis, mert amiről szó lesz, az a Renault és az ő eleddig példátlan bundabotrányuk.
Mint tudjuk, a magyar hétvégét követően ifj. Nelson Piquet-től a Renault megvált, mondhatnám úgy is, hogy elzavarták a csapattól, de biztos nem így történt, a papájára való tekintettel. Nelsinhonak ez annyira sértette a belső békéjét, hogy gyorsan összelapátolt minden kellemetlen emléket az elmúlt másfél évből és elkezdte vele a nyilvánosságot traktálni. Sok apró marhaság közé bedobta a szingapúri sztorit, mely szerint ő, az egyik legtehetségesebb brazil versenyző fia, Szingapúrban utasításra okozott balesetet, hogy azzal Alonsónak előnyt szerezzen, Alonso pedig végül megnyerte azt a futamot.
Csúnya, gonosz Briatore, rákényszerítette őt. A boxból nyomta a gázt.
Mindez oda vezetett, hogy az FIA elkezdett vizsgálódni, találtak is bizonyítékot a telemetriai adatok elemzésekor — hogy tudniillik Piquet minden körben elvette a gázt abban a kanyarban, de a balesetkor nem. Önmagában ez semmit nem jelentene azon kívül, hogy Piquet elrontotta azt a kanyart; a rohadt nagy felkiáltójel akkor jelent meg az FIA irodaházában, amikor a Renault közölte, hogy Flavio Briatore csapatfőnököt és Pat Symonds főmérnököt azonnali hatállyal kirúgják a csapattól. Csomagolnak a bűnbakok.
Ettől függetlenül a Renault csapatot az FIA valószínűleg meg fogja büntetni. Csak az a kérdés, hogy miképpen. A verseny eredményének ilyen jellegű befolyásolása egyértelműen nem egyeztethető össze egyetlen sportág szellemi és erkölcsi értékerendjével sem, ugyanakkor nem is volt korábban ilyen kihágása semelyik alakulatnak. A büntetés mértéke tehát nagyban függ attól, mennyire kíván az FIA példát statuálni az üggyel, legsúlyosabb esetben eltilthatják a Renault-t az idei vagy a jövő évi indulástól. A magam részéről inkább komoly pénzbüntetést várok, a Forma—1-nek ugyanis nem tenne jót a létszám csökkenése és egy nagy gyártó elvesztése. Azt is figyelembe kell venni, hogy a csapat idén már megúszott egy eltiltást (a hungaroringi kerékcserés eset miatt), ezzel sem lehet nagyon dicsekedni.
Wéber Gábor mondta, hogy ha ez így volt igaz, akkor zseniális stratégiai húzás volt, amíg ki nem derült. Onnantól viszont csalás. Nem kell nagy képzelőerő ahhoz, hogy értelmét lássuk ennek a botránynak. 2010-ben sok minden ismét meg fog változni a Forma—1-ben, amiknek egy része még idén ősszel kiderül. Nem tudhatjuk mi, nézők, hogy a háttérben mi zajlik, hogy arról szól-e ez az ügy, amiről, vagy a sokak által várt "Alonso nyíl Ferrari" lépés egyfajta előkészülete (mondjuk a Renault nem engedné Alonsót, Briatore meg véletlenül pont Alonso menedzsere is egyben és mindenáron elintézi neki a váltást, ha másképp nem megy, akkor úgy, hogy betesz a Renault-nak).
Majd meglátjuk, mi lesz a végén. (Lvl 1 szakkommentátor skill.) Addig is töfög Barrichello.
S@ti @
Az ugye megvan, hogy a gugliban a töfög szóra nincs más releváns találat jelenleg? :-) Éljen Palik, az új Kazincy!!! XD
Nfol @
Én úgy emlékeztem, hogy az Exotic együttes Trabant című dalában szerepel ez a szó, de minden dalszövegtár szerint döcög és pöfög.