Hmmm... Ha azt mondom, GTA San Andreas, mit mondasz te? Azt, hogy már tűkön ülve várod? Vagy azt, hogy már megvan PS2-re warezban? Netán azt, hogy magasról teszel rá, mert Diablo / Quake / DoomIII / Half-Life 2 rajongó vagy?

A program megjelent PlayStation 2-re, és a jelenlegi adatok szerint csak Angliában elkelt belőle pár millió darab, minden idők legjobb hétvégi eladási mutatóját produkálva, ami azt jelenti, hogy eddig egyetlen mozifilm vagy más játékprogram nem hozott annyi bevételt három nap alatt, mint a San Andreas. És akkor még nem ismerjük az USA-beli eladási adatokat, valamint azt sem, hogy ezek mellett hányan szedték le a netről "barátilag". Nem is tudom, hogy kinek a bőrébe bújnék szívesebben, a Rockstar North és / vagy a Sony pénzügyi osztályán valószínűleg buli van folyamatban a lávafolyamként csordogáló súlyos bevételek ürügyén. Kíváncsi vagyok, a Microsoft mikor kezd bele a tárgyalásokba a R*-ral az Xbox-exkluzivitás problémaköréről, mert ekkora forrást nem szoktak ők csak úgy bámulni a messzeségből.

Azért akárhogyan is, jó látni, hogy vannak még a szórakoztatóiparban olyan fejlesztőcsapatok, akik már régen nem kispályások, mégsem vakítja el őket a népszerűség és a dagadó bankszámla, hanem igenis rengeteget és jól dolgoznak. Ha nekiállnak valaminek, akkor nem érdekli őket semmilyen határidő, nem mondják el havonta, hogy "when it’s done", hanem megcsinálják, aztán olyan diszkrétnek látszó kampányt indítanak, hogy végül az is be lesz zsongva a cuccért, aki elvből utálja az ilyesmit. És amit kiadnak a kezeik közül, az valóban tökéletes, vagy legalábbis nagyon közel áll ahhoz.

Amiért most róluk szól a blog, annak csupán egyetlen oka van. A GTA Gaming oldalára a hivatalos screenshotok mellé most felkerült 120 darab, játékosok által beküldött kép is, amelyeken az egész játék immár kendőzetlenül, a maga teljes valójában mutatkozik meg előttünk. Vannak képek a bandázásról, az autók átalakításáról, a különféle edzésekről, szóval mindenről, ami fontos. Egyesek szerint a San Andreas éppen történelmet ír - játéktörténelmet. És jövő májusban mindez PC-n is élvezhető lesz, amikor aztán totálisan tarolni fog. Mellette fel sem fog tűnni különösebben a Half-Life 2 (ha egyáltalán megjelenik valaha) a másfél évvel ezelőtt csúcsnak nevezett grafikájával és a fizikai motorjával, mivel szerintem sztori terén nem fogják azt hozni, ami várható lenne. Az ukrán csoda-FPS, a S.T.A.L.K.E.R. meg szintén csak ugyanezen jellemzőkkel riogat, meg a folyamatos halasztgatással, pedig még a Doom III előtt ki akarták adni - ne jött össze.

Szóval legkésőbb tavasszal / nyár elején a San Andreas bankot fog robbantani, és ebben talán relatíve kevesen akarják megakadályozni.