Szánalomhegy
Van redőnyöm meg párkányom. De most ez nem fontos.
Hozott ma a postás egy számlalevelet az Inviteltől. A számlalevél postás közreműködésével történő érkezése nem különösebben érdekes esemény, az Inviteltől azonban nem szoktunk ilyesmit kapni, mivel semmilyen kapcsolatban nem állunk a céggel, a múltban sem voltunk ügyfeleik és jó eséllyel soha a büdös életben nem is leszünk, ha rajtunk múlik. De Magyarországon, úgy látszik, egy előfizetéshez egyáltalán nem szükséges az előfizető jóváhagyása, az adminisztrációt megoldja a cég saját maga az ügyfél helyett.
Szóval itt ez a számla. Aszongya, volt valami PMC szolgáltatás, meg x perc y másodperc belföldi vezetékes telefonbeszélgetés csúcsidőben, valamennyi csúcsidőn kívül, meg mobilhívás. Kezdjük ott, hogy a családból senki nem fizetett elő ilyen szolgáltatásra az Invitelnél, nem lett rábólintva egyik telemarketinges megkeresésre sem, amelyik kedvezőbb istenharagját ígért volna, alá meg főleg nem írt senki semmit és főleg nem előfizetői szerződést.
Gondoljuk végig józan ésszel: elő szeretnék fizetni valamire — szerződés születik — aláírom — kapok belőle példányt — kapom a szolgáltatást — jön a csekk. Oké. Mehetünk tovább? Jön a csekk — nincs érzékelhető szolgáltatás — nincs szerződéspéldányom — mert nem ír(hat)tam alá semmit — mert nem született ÉRVÉNYES szerződés — mert nem fizettem elő semmire. Logikával felülmúltam egy egész távközlési céget. Kár, hogy lóf*szt nem érek vele, az Invitel ügyfélszolgálata szerint ugyanis elő van fizetve náluk, rögtön két évre, "valaki a családból" kérte ezt a szolgáltatást, de hogy ki és mikor, azt nem mondhatják meg a számlatulajdonosnak (!), mert adatvédelemi törvény, amit nyilván nagyon jól ismernek, elvégre annak a kijátszásával megy ez az egész biznisz, hogy venné őket elő a fajanszkrízis. (Apropó, jogi személynek van k. anyja?) És szerintük a szerződést sem kötelesek bemutatni. (Mivel nincsen szerződés, ha akarnák sem tudnák.)
A számlát jobban megnézve feltűnik, hogy a postázási cím téves, 1/B helyett 13 számra van kiállítva. Ez is csak megerősíti ama gyanút, hogy itten valami nem stimmel, elvégre ki lenne olyan hülye — már bocsánat —, hogy előfizet valamire telefonon és rossz számlázási címet ad meg? Hoppá, ez a 13 szám mintha rémlene valahonnan... Bingó! Mit gondoltok, melyik közüzemi szolgáltató küldi a számlaleveleit ugyanilyen hibás címzéssel nekünk? Hát persze, hogy a Matáv T-Com T-Home (vagy mi a franc most a nevük). Bő tizenöt évvel ezelőtt ugyanis, a fénykorban egy magasan kvalifikált ügyintéző az 1/B-t 13-nak bírta értelmezni; hogy az azóta eltelt időben a cégnek nem állt érdekében vagy nem sikerült a bejelentéseink ellenére sem kijavítani a hibás címet, az jól jellemzi az egész retkes kompániát, de ez egy másik történet. Szóval innen már világos, hogy az Invitel a jó kis versenyhivatali rendelkezésekre hivatkozva (netán a T-vel együttműködve) végigtúrja a magentások adatbázisát, akit csak lehet, megkeres és aki nem fejt ki az ajánlatukkal szemben kellő verbális ellenállást ( >= "rögzítem a hívást és ha be mered kattintani a csekbokszot, megkereslek, megtalállak és telefonzsinór formájúra hajtogatom a nyakadat, megértetted?"), annak bizony menni fog a csekk. Teljesen legálisan, teszem hozzá, mert ezt itt — úgy látszik — meg lehet csinálni.
Ha nyerek a lottón, vállalkozást indítok. Az lesz a lényege, hogy szakosodni fogok az ilyen ügyekre és az érintett cégvezetőket automatikusan a szekrény jellegű testfelépítéssel bíró ukrán jellegű ökölvívó jellegű problémamegoldó embereim jobb belátásra térítő szolgáltatásának előfizetőinek fogom tekinteni határozatlan ideig, de leghamarabb a jobb belátásra térésig. Hacsak addig meg nem borítja őket a gazdasági válság.
(Most nézem a Tékozló Homár-t, hogy ott is volt ilyesmiről szó korábban és azt vettem le, hogy alapvetően felesleges bemártani őket a Fogyasztóvédelemnél, mert ott a lenyelhető mágneses alkatrészekkel meg a gyárilag zárlatos égősorokkal vannak elfoglalva. Gyász.)
Dicska @
Hmm, kb. az ötödik sortól a Homár fogalmazódott bennem, de sajnos nem tudtam végigvinni a commentig, kivégezted:).
Pedig szerintem Homárt nekik, fogyasztóvédelmet nekik (nem szimpatikus a Kathy Attila sem, de a cél...), és a leginkább SÜNT NEKIK!
Én márpedig felhívnám őket, hogy én kötöttem velük szerződést, és szeretném látni a papírt meg a többi lófrancot. És ha nem mutatnak valamit, akkor polájsz. Anyájájukat, ez most úgy feldühített még engem is, hogy csuda!
(ha nincs a családodban senki, én tényleg felhívom őket)
KillerT @
Ugye az Invitelnek fizeted a percdíjakat, de a T-Home-nak a csomagot?
Ha igen, akkor ismerős a dolog, nagyszüleim jártak így. Telefonos, vagy bármilyen egyeztetés nélkül.
S@ti @
Húvazz, akkor ha én Invis vagyok, akkor várhatom a T-számlát nemsokára? Visszafele is működik?
Hülyék ezek?
Nfol @
Dicska: Szerintem a fogyvédnél tudnak erről, mert országszerte ezt csinálják. Egy levelet mondjuk biztosan megérne küldeni nekik, de mivel a dolog teljesen törvényes, nem igazán tudnak az ügyben eljárni. Viszont Juszt Lászlót rájuk küldhetnénk. :)
KillerT: Igen, lényegében erről van szó. De a vezetékes telefont alig használjuk, szinte csak minket hívnak rajta. A T-s csomagban az előfizetési díjnak kb. a felét le lehet beszélni, de ha az Invitel kezeli a hívásokat, akkor ezt ugye bukjuk, plusz pénzt kérnek azért, hogy nem csinálnak semmit. Alapvetően az elv sérti a világképemet.
S@ti: Ha szerencséd van, akkor ott pont nem szolgáltat a T ADSL-t. :)
Mefi @
Ismerős sajnos a helyzet, egy ilyen cégnek még sikere is lehetne, úgy érzem.
S@ti @
Hah! Tényleg szerencsém van :-)