Bevallom, nem kedvelem különösebben Felipe Massát, ettől még sajnálom, hogy a sokadik futamot bukja el úgy önhibáján kívül, hogy előtte rendesen kikaparta magának a gesztenyét. Komoly ellenfele ma sem akadt volna, ha... De előbb nézzük a vidám dolgokat.

f108-singapore-2.jpg

Abban talán sokan egyetértünk, hogy amit Fernando Alonso produkál a jelenlegi Renault-val, az lényegében folyamatos feszegetése a határoknak, mind műszakilag, mind emberileg. A magam részéről átkozottul örülök annak, hogy most Alonso felállhatott a dobogó legfelső fokára. Egyrészt megérdemelte, másrészt kellett már neki és a csapatának ez a kis(?) sebtapasz, hogy a 2008-as szezon ne úgy maradjon meg az emlékezetükben, hogy ez volt az az év, amikor két lábbal állt a mocsárban. Nico Rosberg második helyezése nekem kicsit esetlegesnek tűnik — még a futamon történtek fényében (muhaha) is —, erre majd később kitérek bővebben, mindenesetre a versenyzésében nem volt hiba. És itt van még Hamilton, aki mostantól kezdve epekedve fogja várni a ferraris boxkiállásokat.

A Ferrarinál azt nyilatkozták a valenciai Raikkönen-féle baki után, hogy a náluk alkalmazott jelzőberendezés tökéletesen működik, még ember is áll az egész mögött, szóval az egész rendszer olyan túlbiztosított, hogy az rettenetes. Ez a túlbiztosított rendszer Szingapúrban zöld jelzést adott Massának, amikor még bőven tankoltak az autójába és éppen elhaladt volna mellette egy másik versenyző, emiatt Massa kirongyolt a szerelők közül a töltőcsővel együtt, kis híján nekiment a másik versenyzőnek, kis híján berobbantotta a fél boxutcát, eldobta az egész hétvégés munkáját, plusz még Raikkönennek is erősen betett. Mellesleg Raikkönen nem sokkal a vége előtt megpuszilta a korlátot és kiesett. Kimi a futam utáni sajtótájékoztatón annyit modott, hogy "our morale is not too high now", ezt úgy kell érteni, hogy di Montezemolo úr már élezteti az ipari flexgépeket a következő mítingre.

f108-singapore-1.jpg

Amit még el szeretnék mondani, az az, hogy van egy javaslatom az FIA részére a boxutca lezárásával kapcsolatban. Tisztelt uraim, legyenek már tekintettel arra, hogy szerencsétlen pilótának nem az a dolga, hogy kitalálja, önök éppen mire gondolnak. Ha önök úgy döntenek, hogy a boxutcát lezárják a biztonsági autós szakasz elején, akkor ezt időben tudatniuk illene a pilótákkal, mondjuk úgy, hogy a boxutca kijáratánál lévő lámpát váltsák át ilyenkor pirosra. Most megbüntették Rosberget és Kubicát, pedig mindketten zöld jelzésnél jöttek vissza a pályára. Önök szerint logikus ez így? És kérem azt is figyelembe venni, hogy a jelenlegi szabály azért is rossz, mert direkt csábítja a csapatokat arra, hogy rosszkor jöjjenek ki. Rosberg a büntetéssel együtt is nyert a hibás kiállással — azt persze nem tudjuk, hogy nem tudott volna tovább kint maradni, vagy csak próbálkoztak —, mert utána nagyon jó helyre tudott visszaérkezni és kiautózta magának azt az előnyt, amibe már belefért a stop&go is. Igen, Kubicát meg visszavetette a bünti a mezőny közepére, de ez akkor sem jó így.

A következő futamokra Domenicalli csapatfőnök Ferrari egy-kettőt ígér. Szerintem érthető, ha ebben kételkedem.