Informatika a mindennapokban című rovatunk mai epizódjában:

Merthogy az Informatika a mindennapokban egy vadonatúj sorozat itt a blogon, fogadjátok szeretettel az első részt, amelyben kicsit még remeg az operatőr kezében a kamera, meg néha visszhangos a mikrofon, de már így is látszik, hogy akár a hajnali fél kettes műsorsávba is beférhetünk vele a tévében. Főcím.

Adott kettő darab USB-s HSDPA modem, mindkettő egyazon gyártótól származó, azonos típusszámú modell. A különbség közöttük csupán annyi, hogy az egyiken a gyártó logója van, a másikra meg már a mobilszolgáltató logóját szitázták. A két eszköz közül az egyiken gyárilag a Mobile Connect szoftver legújabb verziója (hasraütésszerűen legyen 3.0) van telepítve, a másikat pedig én update-eltem ugyanerre a verzióra (3.0) pár nappal ezelőtt. Ennek ellenére ugyanazon a gépen a két eszköz közül vagy csak az egyik működik, vagy csak a másik.

Ha a kézzel update-eltet dugom rá a gépre, az rájön, hogy ő ezen a gépen már volt használva korábban, megismeri a saját szoftverét (3.0), villog, kapcsolódik a hálózathoz, szaladnak a bitek. Ha kihúzom és a másik modemet — a gyárilag újabbat — dugom rá a gépre, akkor az megtalálja a gépen lévő, az előző modem által felrakott szoftvert (3.0), majd a verziószám-egyezés ellenére mindenáron frissíteni akarja azt. Mivel addig nem megy tovább, míg ezt meg nem engedem neki, megengedem. Megörül, frissít (3.0-ról 3.0-ra), kapcsolódik, szaladnak a bitek. Ha kihúzom, és ismét a régebbi, ámde update-elt modemet dugom a gépre, akkor az villog ugyan, meg talál hálózatot, csak maga a szoftver (3.0) őrül meg csöndesen és két (2.0) dolgot közöl a döbbent felhasználóval: a modem típusa ismeretlen és az összes forgalmazott adat mennyisége jelenleg kicsivel több, mint 85 (85.0) terabájt. (!)

Ezek után nem tudom, ki fizetne jóval többet a 10 (10.0) gigás csomagért, mikor a 3 (3.0) gigással is ennyit lehet letölteni...