Speedrun
Kérem tisztelettel, itt van nekünk ez a motoros balesetmozi, mint ügy. A felvételt a rendőrség elrettentő célzattal hozta nyilvánosságra, a média meg alig győzte elégszer bejátszani, hogy máskor 299–et repesztett a srác, most meg 140–nel ütközött egy másik motorossal, aki rögtön meghalt. Amúgy, ha a rendőrség komolyan elhiszi, hogy most ettől a videótól legalább két Babettás lakótelepi ámokfutó maga alá csinált, akkor ott tényleg nagy baj van. Legnagyobb meglepetésemre nem sikerült összehordaniuk akkora nagy baromságokat semelyik híradóban, már majdnem el is szomorodtam, ám ekkor jött a Tények kedden este és megmentették a lelkemet.
Megkérdeztek ugyanis egy szakértőt a balesetről. Ő azt mondta, hogy a baleset vezetési hiba miatt következett be, mert mindkét motoros késve reagált a vészhelyzetre, illetve, ha a vétlen motoros nem a belső sávban halad a külső helyett (ahogy kellett volna), akkor semmi gond nincsen. A szakértőnk tehát kacsintva szemet húny afelett, hogy a vétkes motoros egy hegyi szerpentinen, nagy forgalomban speedrunt megy. A szakértőnk civilben motorosoknak oktat vezetéstechnikát.
Nem kérdés, hogy minden szubkultúrának megvan a maga zsizsikes részhalmaza. Hogy a motorosoknál ez a részhalmaz lényegében maga a halmaz, az leginkább abból fakad, hogy robogóra és nagymotorra ugyanolyan egyszerű megszerezni a jogosítványt, akinél pedig ott van a papír, az egyből megveheti a legdurvább ezerhármas motort is. (Ugyanez érvényes egyébként az autósokra is, de róluk most ne beszéljünk, mert az M5–ös BMW is leszabályoz 250–nél, muhaha!) Amíg nem lesz kötelező valami komolyabb vezetési tréningen részt venni, addig ugyanígy tele lesz az út száguldozó, szuicid idiótákkal.
Természetesen ezúttal is tisztelet a kivételnek. Én megértem, hogy motorozni jó dolog, autót vezetni is imádok, nyilván motorozni is imádnék; de amikor azzal jönnek, hogy csak úgy csöpög az adrenalin, amikor közúton szórakozunk, akkor mindig az jut eszembe, hogy el lehet menni bungie jumpingolni vagy jegyellenőrök elől menekülni, olcsóbb is és általában nem hal bele senki.
Mefi @
Az egészben az a legszomorúbb, hogy a nem vétkes járt a legrosszabbul.
Dicska @
Még egyik KRESZ-könyvben sem láttam olyat, hogy "haladj a belső sávban, mert csak akkor éled túl, hogy (b?)eléd teleportál egy GSX-R".
Tulajdonképpen a hülye is látta, hogy a gyors(abban)hajtó motorbiciklis (iiimádom a régies kifejezéseket) habozni kezd a kitérés előtt. Először simán berántja a kormányt a belső sáv felé, aztán inkább visszább engedi a gépet, aztán meg már hiába ránt. Túl régen szereztem a jogsit, és az sem volt túl szép, de ha jól emlékszem, ezt hívják férlrevezetésnek (höhö, szó szerint, höhö). A szembejövő meg két képkockát észlelt, az egyikben MÉG nem volt Suzuki, a másikban MÁR nem. Tessék szépen békén hagyni!
Az már megint másik kérdés, hogy az esetek többségében a szabálytalankodó éli túl a balesetet...
suexID @
Az a baj veletek, hogy nem értitek meg, hogy ez egy életérzés. Hiszen mi is szebb annál, mikor 200-al belerongyolsz valakibe, nem? Nem tudjátok magatokat átadni a "kicsi a pöcsöm, de sok a köbcentim" életérzésnek! :)
Nfol @
A szakértők szerint azért nagyobb a vétkes balesetesek túlélési esélye, mert ők az ütközést megelőző pillanatban már tudják, hogy a helyzet el lett kúrva és valamennyire fel tudnak készülni. Nem úgy, mint a vétlen, akit váratlanul ér az egész és nincsen lehetősége reagálni. (Illetve bele lehet magyarázni azt is, hogy egy klasszikus Mercedes vs Suzuki esetnél általában nem a Suzuki az okozó, viszont a Mercedesben több az életvédő cucc.)
suexID: Ezt az életérzést én legalább az egyik feltétel hiánya okán nem tudom átérezni. :)