Hajnali öt óra ötvenöt perckor nem ébredek önszántamból: a vekker vidám csengetése kényszerít rá. Egy szörnyű hang jópár más, szörnyűbb hangért szól ezen a hajnalon: messze van Ausztrália.

Úgyvan, Formula-1, Ausztrál Nagydíj Melbourne-ből. A stúdióban rettenetes (~en unott és bamba) fejjel üldögél a Gyulai, a Szabó meg a Lapaj. Egyiküktől sem meglepő az emocionalitás ezen magas fokának őszinte kimutatása, viszont komoly érv az újra elalvás mellett. Szerencsére a hülyeségeik nagy részét már nem látom-hallom, mert kezdődik a futam. Gyakorlatilag ettől a pillanattól kezdve nincsen egy nyugodt pillanata a kedves nézőnek. Montoya még a felvezető kör végén keresztbeáll a célegyenesben, Fisichella lefullad, az új felvezető kör után elrajtolnak, de a második kanyarban Massa másodszor töri rommá a paripás autót, Trullinak leszakítják a felfüggesztését, Rosberg kiesik a kör végén. Apropó Rosberg, Palik atyánk annyira felkapta a srácot az első futam után, aztán azóta sehol nincsen szegény... Nem sokkal ezután Klien dobja el a vasat, megint SC néhány körig, utána előbb Montoya próbálja ki a célegyenes elején a kerékvetőt, aztán M. Schumacher tesz ugyanígy, csak ő ott be is fejezi a hétvégét, majd jön megint Montoya és másodszor is rámászik a huplira. Sajnálatos, hogy mindketten kiestek emiatt, Schumacher éppen kezdett felpörögni, Montoya meg addig is partiban volt... Kiesett még Liuzzi is, ekkor ismét bejött a biztonsági autó. Tiszta Nascar. A futamot a végig hibátlanul vezető Alonso nyerte Raikkönen és Ralf Schumacher előtt, aki a Toyotában el sem hitte, hogy a dobogóra állhat. Negyediknek Heidfeld érkezett be, ötödiknek pedig Jenson Button következett... volna, ha a Honda motor nem durran el az utolsó előtti kanyarban. De így történt, és az első helyről rajtoló Button méteres lángcsóvát húzva maga után még rákanyarodott a célegyenesre, hogy a vonal előtt néhány méterrel megálljon...

Latolgassunk kicsit. Az látszik, hogy a Renault verhetetlen - ha a benne ülő pilóta spanyol, és Alonsónak hívják. A McLaren gyors, de kevésbé megbízható, és a taktikájuk sincsen annyira kitalálva. A Toyotára azt mondták az okosok, hogy na végre, magukra találtak. R. Schumacher most ezzel a harmadik hellyel gyakorlatilag ártott a Toyotának, mert ha a továbbiakban nem jön ki nekik a lépés, akkor le lesznek hurrogva, hogy Melbourne óta nem mutatnak semmit. A Honda szintén életképes Buttonnal. Barrichellóval meg egyáltalán nem. A Williamsek jók lennének, ha az a szép, erős Cosworth motor és a hozzá társított váltómű kedvenc napja nem a csütörtök lenne. A BMW csapat ma jól ment. A Ferrariról meg nincsen véleményem. A gyengének tűnő autót jó taktikával próbálják ellensúlyozni, de nincsen bennük átütő erő.

Szóval ezt a futamot akár tegnap is rendezhették volna.