Ha új év, akkor új árak. Sz4r szlogen, de igaz. Nem olyasmikre gondolok, mint az 70 km-es vonatjegy kilenc forinttal drágábbá válása. Bár, ha szóba hoztam, akkor ezt is leírom. Ahol én lakom, egy nagyon kis - valaha napi 500 fő forgalmú - vasútállomás üzemel. Az üzemelt úgy kell érteni, hogy ki van írva a három pénztár közüli egyetlen kinyitottra a jegykiadás időszaka, a kedves és lelkes utaznivágyó pedig ártatlan bociszemekkel megpróbál az adott időpontok között szerencsével járni. Mert a nyitvatartási idő az olyan relatív fogalom, mint köztudott, éppenséggel nálunk a pénztárosok értelmezik sajátosan: sosincsenek ott a helyükön. Ha mégis ott találom őket, akkor éppen az a bajuk, hogy nincsen aprópénzük visszaadni. A vonaton meg csúnyán néz rám a kaller.

Eddig a nekem szükséges 70 km-re érvényes vonatjegy 193 Ft-ba került, ez úgy volt megoldva, hogy a régi, 179 Ft-os jegyeken lehúzták a régi árat, és tollal ráírták az új árat. Most megint ugyanez van, csak most a 179 mellett a 193 is le van húzva, és úgy írták rá a 202-t. És ezért ugyanolyan mocsokban lehet vonatozni, mint korábban. Eddig ha kétszázassal fizettem, akkor nem tudtak hét forintot visszaadni, most a 210-ből nem tudnak nyolcat... A még decemberben módosított menetrend meg főleg beteszi nálam a kaput, és hab a tortán, hogy az eddig meglepően jól használható ELVIRA-t is sikeresen megbuzerálták. Aki nem vasutas, nem fogja fel...

Szintén megér néhány mondatot egy szimpla hazaút. 70 km-t vonattal közel két órába telik megtenni. Persze nem a 35 km/h-s átlagsebesség miatt, hanem azért, mert a két órából ötven percet áll a vonat Nyíregyházán.

Aztán új kombinált bérletet kellett venni buszra, villanyosra meg trolira. Eddig 1780 Ft volt, most 2080. Komolyan mondom, már félek elmenni a boltba is, mert a fórumtalálkozó óta közröhelynek számító 22 Ft-os zsemle ára nem változott ugyan, ellenben határozottan rosszabb a minősége.

Holnap oprendszer 2 vizsga, első felvonás. Még estig átnézem a jegyzeteket párszor.