Kicsivel több, mint egy hónap múlva indul a Forma-1 2012-es versenyévadja. Jövő héten kollektív teszt, lassacskán bemutatják a csapatok az idei versenyautókat, és az eddig leleplezettek... ööö... furák.

Az egyik idei szabályváltozás miatt az orrkúp első tengely előtti részének a tavalyinál jóval alacsonyabbra kell kerülnie. Ez azért problémás, mert az orrkúp idoma egyebek mellett az első felfüggesztések felső bekötési pontjait is takarja és a szakértők előre megjósolták, hogy idén népszerű megoldás lesz a poszt témáját adó lépcsőzetes orrkialakítás. De vessünk egy pillantást az eddig bemutatott autókra!

Elsőként a Caterham CT01 jelzésű modellje lépett színre, amit a sajtó azon nyomban fel is terjesztett a minden idők legrondább F1-esének járó címre, pedig a British Racing Green alapszín dicséretesen sokat javít az összképen.

Caterham CT01
A felniszettet kérném, meg pár liternyit ebből a zöldből...

Aztán jött az MP4-27-es McLaren, amin az a látványos, hogy nincs rajta semmi látványos. Sajnos 2012-ben Czollner úr alak- és színfelismerési képességeit már nem áll módunkban élvezni, pedig egy lépcsőházban suhanó cúszdát talán sikerrel detektálna ő is.

McLaren MP4-27
Hogy fog örülni Massa Hamilton nagyobb méretű tükreinek!

A Ferrarinál saját bevallásuk szerint szakítottak azzal a konzervatív tervezési módszerrel, ami az elmúlt években annyi sikerhez segítette őket (végre!), ennek az eredménye az F2012 kódjelű széps...

Ferrari F2012
DAT ORRKÚP!

Abban mondjuk igazuk van, hogy nem a szép versenyautó a jó, hanem az, amelyik nyer. Viszont nem tudok szabadulni a gondolattól: ezt a csodás hajlatot én már láttam valahol. De vajon hol? Amíg eszembe jut, lessük meg a Force India gépét:

Force India VJM05
Ó, még szeme is van!

Sinkanszen? Az elálló fülű, lapos homlokú, feledékeny matróz a viccből? Nem! Hiszen ez egy...

DelF1n
Flipper?

Azt hiszem, megvan a papírrepülős BMW utáni új kedvencem.