Felhasználói visszajelzés
Kedves Notebookgyártók!
Önök saját bevallásuk szerint minden erejükkel azon vannak, hogy a felhasználó életét könnyebbé tevő eszközöket fejlesszenek és készítsenek, ezért felhasználói mivoltomban alaposan megbizonyosodva bátorkodom Önöknek feltenni néhány kérdést, amelyeken elgondolkodhatnak esetleg, ha belefér a munkaidejükbe a felhasználók életét könnyebbé tevő eszközök fejlesztése és készítése közben.
1. Súlyos költségbe verné a céget, ha lenne minden termékükhöz egy részletes, egyértelmű specifikációs adatlap? Nem vagyok valami nagy lángelme, de szerintem egy vezeték nélküli hálózati adapter típusa biztosan nem „vezeték nélküli hálózati adapter”, hanem van neki gyártója meg utána ilyen furcsa modellneve, amit vicces kimondani, de a driverek — amit ugyebár Önök a felhasználók életét könnyebbé tevő eszközök fejlesztése és készítése közben elfelejtenek a termékhez mellékelni — keresésekor sokat segítene. (És ne tessenek ujjal mutogatni a viszonteladókra, ők is csak azt tudják ráírni az adatlapra, amit Önök közreadnak.)
2. Ha már egyszer van egy központi weboldaluk, ahonnan a szükséges drivereket le lehet tölteni és ott a tényleges letöltés előtt hatmezős űrlapon kell kiválasztanom a termék pontos típusát és modellszámát, akkor végül a letöltések között miért nem csak azok a tételek szerepelnek, amik ehhez a típushoz valók? Például itt van előttem egy termékük, amelyben a már említett „vezeték nélküli hálózati adapter” típusú vezeték nélküli hálózati adapter található, a driverek között van is rögtön négyféle különböző típushoz való és legnagyobb meglepetésemre egyik sem „vezeték nélküli hálózati adapter”. Kérem, világítsanak rá: hogyan teszi ez könnyebbé felhasználói életemet?
Kérem, gondolkozzanak el mindezeken! Szurkolok nagyon.
kakukk @
Sajnos az, hogy esetleg elgondolkoznak ezen a dolgon, nem fog változtatni semmin. Már csak azért sem, mert akkor nem lenne szükség "technikai ügyfélszolgálatra" (akik kevesebbet értenek az általuk forgalmazott eszközökhöz, mint a vásárló és 20 perc beszélgetés után elküldenek a viszonteladóhoz) és ez bizony egy teljesen más cégfelépítéshez vezetne.
Nfol @
Akkor sem értem, miért jó, ha így a supporthoz irányítanak egy csomó olyan problémát, amivel a support nem tud mit kezdeni (pl. a kirohanásom fő kiváltója, hogy találjunk az interneten az ismeretlen típusú alaplapi SATA-vezérlőhöz olyan drivert, amit valahogy be lehet műteni a telepítőlemezbe, hogy a telepítő ne dobjon kékhalált rögtön az elején).
kakukk @
Azt máshogy is meg lehet oldani persze csak akkor ha engedi a BIOS a SATA módot ACHI-ra (ha jól emlékszem így kell írni) és akkor az esetek 90%-ban nem dob kékhalált. De persze ezt a BIOS-nak kell tudnia.
Nfol @
Elhiheted, hogy ha lett volna lehetőség BIOS-ban átváltani AHCI módba, akkor nem szórakoztattam volna magamat azzal, hogy SATA drivert keresgéljek meg nLite-tal egyedi telepítőlemezt készítgessek. :)
Szóval számítottam arra, hogy a SATA miatt gond lehet, de ha rendelkezésemre állt volna a kérdéses eszköz típusa, akkor előre elkészíthettem volna mindent, ami a sikeres telepítéshez kell és nem töltöttem volna el félórákat arra várva, hogy egy másik gépen elkészüljön a telepítőlemez.
De szerintem ez számodra is ismerős életkép. :)
kakukk @
Igen találkoztam már vele párszor, viszont én nem csak notebook-nál hanem régebbi PC-nél is aktívan el lehet szmötyizni a dologgal.