Idén még nem írtam Forma-1-ről. Erre mondjuk megvan az okom, most is csak László és Gyula szakértő munkásságának állítanék szerény emléket.

1. Lewis Hamilton interurbán beszélget a csapattal.
Csapat: Prime seems to be much slower than option, so we recommend option for the next pit.
Hamilton: I agree, I agree.
(A prime a kétféle választható gumikeverék közül a keményebbet, az option a lágyabbat jelenti, next pit-en pedig a következő kiállást tessék érteni.)

2. Gyula megérti a beszélgetést, le is fordítja nekünk, hülyebalf*sz nézőknek.
Gyula: Azt mondták Hamiltonnak, hogy a keményebb keverék egy másodperccel lassabb, mint a lágy és erre majd figyeljen oda, mert nem fog úgy menni vele, mint a lággyal.
László: (bólogat)

3. Hamilton kiáll a boxutcába, felteszik rá a lágyabb (option) keveréket.
Gyula: Mégis a lágyat tették fel?

4. Néhány körrel később László megvilágosodik.
László: Szerintem a McLarennél tudták, hogy Trulli a keményet kapja és gyorsan megkajáltatták a többieket azzal a beszélgetéssel. Zseniális!

Az. Szóval kedves László és Gyula, röviden összefoglalva: csúnyán benéztetek valamit, aztán fél órán keresztül nem értettétek az egészet, aztán megörültetek annak, hogy itt mindenki át lett verve. Még jó, hogy a Shell mérnökeinek fáradságos erőfeszítéseiről ezúttal nem esett szó.

De ha már az osztásnál tartok, gyorsan letudom a két héttel ezelőttről bennem maradtakat. Lászlónk, a nagy sivatagi magyar elregélt egy régi történetet arról, hogy húsz évvel ezelőtt még úgy közvetített futamot, hogy ültek a kistévével a pálya szélén és a monitoron nem volt kiírva a sorrend, meg hogy éppen kit látni a képen, hanem sasolni kellett a sisakot meg a rajtszámot, nem volt így elkényeztetve a kommentátor, hogy számítógépes rendszer, meg minden, mindezt Gyulának mondta tulajdonképpen, okításként.

Ennek elhangzásakor könnybe lábadt szemmel arra gondoltam, hogy Laci bazdmeg, ilyennel is csak te bírsz élő adásban előjönni, te, akinek akár az égre is vetíthetnék a neveket, akkor is dőlne belőled a hülyeség. Amúgy a rajtszám most is rajt’ van a kocsikon, a pilótáknak most is különböző a sisakfestése (egy szakkommentátornak szerintem ezek alapján bárkit illene felismerni), de végső megoldásként tudom javasolni az autók tetején lévő T-alakú bizbasz színének figyelgetését, mert kb. tíz éve része az FIA szabályzatának, hogy csapaton belül a kisebb rajtszámú pilótáét narancsszínű, a nagyobb rajtszámúé pedig sárgászöldre kell festeni. De ezt a szakkommentátorok nyilván pontosan tudják, elvégre azért ők a szakkommentátorok.

Búcsúzóul szeretném még megkérdeni, hogy a "Hamilton agresszivitása pozíciót vesztett" mondat végülis mit jelent, mert magamtól nem tudom értelmezni és ettől hülyén érzem magamat. Maradok tisztelettel, satöbbi. Válaszuk megérkeztéig jótékonysági gyűjtést indítok, a befolyt összegből Mario Theissennek vásárolunk új szemüveget.