Szakkommentátorok figyelmébe
Idén még nem írtam Forma-1-ről. Erre mondjuk megvan az okom, most is csak László és Gyula szakértő munkásságának állítanék szerény emléket.
1. Lewis Hamilton interurbán beszélget a csapattal.
Csapat: Prime seems to be much slower than option, so we recommend option for the next pit.
Hamilton: I agree, I agree.
(A prime a kétféle választható gumikeverék közül a keményebbet, az option a lágyabbat jelenti, next pit-en pedig a következő kiállást tessék érteni.)
2. Gyula megérti a beszélgetést, le is fordítja nekünk, hülyebalf*sz nézőknek.
Gyula: Azt mondták Hamiltonnak, hogy a keményebb keverék egy másodperccel lassabb, mint a lágy és erre majd figyeljen oda, mert nem fog úgy menni vele, mint a lággyal.
László: (bólogat)
3. Hamilton kiáll a boxutcába, felteszik rá a lágyabb (option) keveréket.
Gyula: Mégis a lágyat tették fel?
4. Néhány körrel később László megvilágosodik.
László: Szerintem a McLarennél tudták, hogy Trulli a keményet kapja és gyorsan megkajáltatták a többieket azzal a beszélgetéssel. Zseniális!
Az. Szóval kedves László és Gyula, röviden összefoglalva: csúnyán benéztetek valamit, aztán fél órán keresztül nem értettétek az egészet, aztán megörültetek annak, hogy itt mindenki át lett verve. Még jó, hogy a Shell mérnökeinek fáradságos erőfeszítéseiről ezúttal nem esett szó.
De ha már az osztásnál tartok, gyorsan letudom a két héttel ezelőttről bennem maradtakat. Lászlónk, a nagy sivatagi magyar elregélt egy régi történetet arról, hogy húsz évvel ezelőtt még úgy közvetített futamot, hogy ültek a kistévével a pálya szélén és a monitoron nem volt kiírva a sorrend, meg hogy éppen kit látni a képen, hanem sasolni kellett a sisakot meg a rajtszámot, nem volt így elkényeztetve a kommentátor, hogy számítógépes rendszer, meg minden, mindezt Gyulának mondta tulajdonképpen, okításként.
Ennek elhangzásakor könnybe lábadt szemmel arra gondoltam, hogy Laci bazdmeg, ilyennel is csak te bírsz élő adásban előjönni, te, akinek akár az égre is vetíthetnék a neveket, akkor is dőlne belőled a hülyeség. Amúgy a rajtszám most is rajt’ van a kocsikon, a pilótáknak most is különböző a sisakfestése (egy szakkommentátornak szerintem ezek alapján bárkit illene felismerni), de végső megoldásként tudom javasolni az autók tetején lévő T-alakú bizbasz színének figyelgetését, mert kb. tíz éve része az FIA szabályzatának, hogy csapaton belül a kisebb rajtszámú pilótáét narancsszínű, a nagyobb rajtszámúé pedig sárgászöldre kell festeni. De ezt a szakkommentátorok nyilván pontosan tudják, elvégre azért ők a szakkommentátorok.
Búcsúzóul szeretném még megkérdeni, hogy a "Hamilton agresszivitása pozíciót vesztett" mondat végülis mit jelent, mert magamtól nem tudom értelmezni és ettől hülyén érzem magamat. Maradok tisztelettel, satöbbi. Válaszuk megérkeztéig jótékonysági gyűjtést indítok, a befolyt összegből Mario Theissennek vásárolunk új szemüveget.
Dicska @
Szerintem tök egyértelmű: Hamilton olyan fokon bedurvult, hogy agresszivitása egy újabb versenyző (és autó) képében materializálódott. Ha figyelted volna, ki is volt írva a futamon, hogy negyedik Hamilton, Harmadik Button, Második Hamilton agresszivitása, és az élre tör Alonso.
Laci mindig is intellektuális arc volt, de én akkor is szeretem.
"so we recommend option for the next pit", tehát a lágyat ajánlották. Lehet, hogy hülye vagyok, de akkor Gyula jól fordított, nem? Vagy a sztoriból is az akart lejönni, hogy Gyuszánk (aki már qrwára profi) utána zavarodott meg egy kicsit?
Nfol @
Dicska: :)
Gyula azt értette ki a beszédből, hogy Hamiltonnak a lágyat nem a legközelebbi, hanem az azutáni kiálláskor teszik majd fel, tehát most a keményebbet fogják feltenni és figyelmeztetik rá, hogy azzal nem lesz olyan gyors, mint a lággyal. Ezért is volt döbbenet és szemeknek gúvadása, amikor tényleg a lágyat adták rá.
Dicska @
Értem már! Bocs, hogy le kellett lőni, de erre sajna nem gondoltam volna.
De nekem az is tetszett, amikor valamelyik okosítós csatornán vitorlázós műsor ment, és fordítottak angolról magyarra. Magyar fordítás: "a szikla előttünk körülbelül 413 méterre lehetett..." (nem 413, de nem emlékszem a pontos számokra) - közben meg ugye az angolban az volt, hogy körülbelül száz yardra (tudom, nem annyi).
Mindenesetre lehet, hogy csak jól tud saccolni.
Zol @
Palik és Czollner úr számomra eddigi legemlékezetesebb megnyílvánulása, amikor tavaly képtelenek voltak megállapítani Nico Rosberg pozícióját (nem emlékszem melyik futamon), és végig gyalázták, hogy milyen illetlen, hogy így feltartja az őt éppen körözni készülő nemtomkit. Aztán kb 5 perc gyalázás után rájöttek, hogy Rosberg épp meccsben van, nem pedig lekörözés alatt...:)
Zsubi @
Laci ideje egyetlen értékelhető hozzászólása az volt, amikor a Maláj GP-n benyögte, h "Gyula vagyok Pestről." Ezen sírtam pár percig. De az, h nem ismerik fel a pilótát/autót/csapatot, nem tudnak olvasni, hülyeséget beszélnek folyamatosan. Egyszer szidnak vkit, aztán dicsérnek. Például Malajziában is elmondhatták volna, h most felezni fogják a pontokat, ilyen legutóbb ekkor és ekkor volt, ez és ez miatt. Akkor ez és ez történt. Nem a lófaszról beszélni. Már elnézést.
Nfol @
Zol: A legjobb, mikor belső kamerás felvételnél Palik eltéveszti az aktuális versenyző nevét és pozícióját (pedig ki van írva a képre), aztán bemondja, hogy itt pedig már amaz látható, de közben nem vált a kép. :)
Zsubi: Szerintem ilyenekről több okból nem szólnak. Egyrészt, ha mindent elmondanának élőben, akkor egész héten rágná magát a stáb, hogy a negyedórás magazinműsorban mit fognak majd mondani. Másrészt meg, ha én ülnék ott és engem sem csesztetnének fentről, hogy ez így halovány, akkor valszeg én sem törném magamat a sokoldalnyi statisztika átnyálazása érdekében.