F1’08: Silverstone
Egy névtelenségbe burkolózó olvasóm a minap afelől érdeklődött, vajon miért nem írtam egy kanyi szót sem a Francia Nagydíjról. Erre van egy nagyon kompakt és támadhatatlan válaszom: mert nem történt rajta semmi. Halálosan unalmas volt. Másfél óra alatt láthattunk két előzést. Mi a fenét tudnék erről írni?
Hálistennek (vagy Mr. Ecclestone-nak, az F1-ben érdekeltek szerint ez a két személy vagy egy és ugyanaz, vagy egyenes ági rokonok) a Brit Nagydíjról van mit írnom. A változó körülmények alaposan megkavarták a taktikákat, gondoltam is rá, hogy remek felütése lenne a bejegyzésnek az a mondat, hogy "komoly taktikai húzások segítették a dobogósokat", ám ha Hamiltont vesszük, rá ez pont nem igaz, mert minden helyzetben biztosra mentek. Maga Hamilton amúgy most minden dicséretet megérdemel, a rajttól kezdődően magabiztosan terelgette a gépet a pályán, szinte nem is hibázott. Esőben egyébként is jó (lásd tavaly Fujiban), a fontos ellenfelei meg szépen elfűrészelték maguk alatt a futamot (Raikkönen negyedik helye azért jelez valamit, a csapat balf@szkodása után vesztes helyzetből fontos pontokat mentett), különben is kijárt már neki egy újabb győzelem, a hármas pontegyenlőség meg egyértelműen jót tesz az évadnak. Kovalainen valószínűleg már szombaton, az időmérő után is sejtette, hogy ő itt nem nyerhet, de hogy az hatodik helynél előbbre várta magát, az is biztos. Massáról nem szólnék, ballábas felkelés bejátszott.
Meglepő volt viszont Heidfeld teljesítménye. Talán ő volt a másik, aki nem csúszott ki a pályán álló vízben, a verseny közepétől meg nagyon jól ment. Neki fontos eredmény ez a második helyezés, Montreal után szerintem sokan leírták Kubica győzelme láttán, pedig a pontok alapján nincsen tőle messze. Ha már Kubica: a harmadik helyet dobta el a kicsúszásával. Szintén nem volt szokványos, amit Alonso és Piquet művelt a Renault-val, Alonso a rossz körülmények között teljesen partiban volt a többiekkel még a rossznak tűnő gumiválasztás ellenére is. Akinél viszont felvillan a WTF? állapotjelző fény, az Barrichello, aki a Hondával lett végül harmadik. Ross Brawnnal egymásra találtak (ugye, régi ferraris csapatmunka flashback), feltették az esőgumit, ott a hat pont a zsebben. A Honda nyilvánvalóan eldobja az idei évet (mintha tavaly is ezt mondták volna, hmm...), már olyat hallani, hogy Buttont nem nagyon marasztalják jövőre. Ez egyrészt érthető, ha Button szeretne dobbantani, neki nem ezt ígérték annak idején, hanem életképes versenyautót, megértem, hogy elege lett; másrészt, ha a Honda akarja kitenni Buttont, az valahogy nem volna szép azok után, amit el kellett tűrnie éveken át. Még csúnyább lehet az ügy, ha jövőre, az új szabályok szerint épített Honda tényleg versenyképes lesz...
Eső kell az F1-nek, meg őskáosz. Ja, utóbbi már megvan: szabálykönyvnek hívják.
Mefi @
Remek futam volt, szerintem, bár csak fél füllel néztem, mert köben tenisz meg kerékpár is ment. :)
gergő @
Az igazat megvallva én már évek óta nem szántam rá magam egy Forma-1-es futamra sem. Nagyjából abban az időben hagytam fel vele, amikor Schumi a második vagy harmadik vb-cimét szerezte, ott nekem unalmassá vált. De most hogy élőben láttam egy belépőkategória versenyét (a Renault FR3.5-re gondolok konkrétan), illetve az írásod után újra megjött a kedvem hozzá! Vasárnap a fotelbe huppanok, és remélem hogy megint olyan élvezet lesz nézni mint régen.
Nfol @
Mefi: Akkor az már extrém sport, nem? ;)
gergő: Ez a szezon eléggé kiegyenlített idáig és senkiben nem látom, hogy nagyon el tudna lépni a többiektől, szóval várhatóan izgalmas lesz a második félév is, lesz majd a városi verseny Valenciában, mint nóvum. De legelőször is Hockenheim.