Közlekedj okosan!
[Kellően minimalista elektronikus zenei alap hallható, vizuálisan megtámogatva szabályosan közlekedő autósokról készült vágóképekből összeollózott intróval. Aztán hirtelen váltás egy stúdióban álló alakra.]
Köszöntöm Önöket, ez itt a Közlekedő, a Magyar Televízió balesetmegelőzési műsora. Bár nagyon igyekeztünk, a mai adásban sajnos egyetlen balesetet sem tudtunk megelőzni. Köszönöm figyelmüket, tartsanak velünk holnap is!
[Ugyanaz, mint az előbb, csak a sorrend fordul meg. Plusz támogatók logói hosszú, tömött sorokban.]
Május elseje óta vasszigor van az utakon, lehet írni a sajtóban, hogy eltelt egy hét és máris mennyi a fejlemény: négyezernél több eljárás, százötvenmilliónyi kiszabott bírság. Állítólag még a közlekedési morál is javult, mert idén eddig feleannyian haltak meg, mint tavaly ilyenkor. Hát, nem is tudom.
Elképzelhető, hogy én egy gigantikus érzéki csalódásnak vagyok az áldozata, mert ha kétrét hajlok sem veszek észre semmi változást a közlekedésben itt az országnak azon a részén, ami ugye már szinte nem is tartozik az országhoz, támogatások osztása és országimázs szempontjából mármint. A szabályos közlekedés továbbra is egyfajta gyengeséget sugall, az országúton békés 90-95-tel haladó autóst a távolsági busz és a megengedettnél kétszer nagyobb rakományú, méteres füstoszlopot köpő IFA kivételével mindenki megelőzi, de legalábbis rátapad, mint Tocsik Márta a BAR-listára. Táblával jelzett sebességkorlátozás hatására történő lassítást garantáltan dudaszóval honorálnak az anyagi lét magasabb szintjén kormányozó állampolgárok, a záróvonal csupán a felezővonal folytonossági hiányának a hiánya és a zebracsíkos területek is csak Győzikét gondolkodtatják el néhány ezredmásodperc erejéig. És itt már régen nem arról van szó, hogy a szigor melletti legfőbb érv a renitens pár százalék kiszűrése és megdorgálása, mert nem pár százalék renitens, hanem pár százalék nem az. Lehet persze kárörvendeni, hogy az első hivatalos háromszázezres rögtön egy Hetes BMW, aki 50 helyett 137-tel lett bemérve, ugyanakkor talán érdemes elgondolkozni azon, hogy egy Hetes BMW tulajdonosának anyagi biztonságát mennyire rengeti meg az a háromszázezer forintos bírság. Ellenben mostantól mindenki fosni fog minden nyomorult szabálytól és inkább nyom egy satuféket a féktávon belül pirosra váltó lámpánál a mögötte egy méterrel érkező pótkocsis teherautó előtt.
Mindezzel kissé parallel, hogy az Electronic Arts a PC-s szoftverkalózkodás visszaszorítása érdekében feltalálta a digitális spanyolcsizmát (szériaszámos telepítés mellett tíznaponkénti kötelező internetes ellenőrzés, kedves mama jól van?), amely a crackerek és warezolók dolgát lényegében nem befolyásolja, a játékokat pénzért megvenni óhajtó néptömegek módszeres szopatására ellenben kiválóan alkalmas. Gratulálok, baszkikáim, sikerült elérni, hogy még az erkölcs is a warez pártját fogja.
Aztán csodálkoznak, hogy a Take2 elküldi őket a fenébe a felvásárlási szándékukkal együtt.
Zsubi @
Mik vannak... Olyan másfél hete kedtem el azon gondolkodni, h írni kéne erről az "obdzsektív riszbánzibiliti"-ről. Aztán nem írtam, de ez a blogomban is látható. De majd írok, mert mókás dolog ez, akárcsak az internet adó.
Kakukk @
Csak egyetlen kérdésem lenne az EA kezdeményezéssel kapcsolatban. Bár engem nem érint a dolog, de ha mondjuk valakinek nincs otthon internete, akkor az mi a f***t fog csinálni?
Nfol @
Zsubi: Az objektív felelősség szerintem nem lesz hülyeség, ha értelmesen alkalmazza a hatóság. Az írást meg várom. :)
Kakukk: A linkelt cikkben olvasható az EA hivatalos válasza a kérdésedre: "semmit". Elgurult nekik.