Tömeg. Közlekedés.
Valség gyakorlat for teh win! Ilyen elcseszett egy anyagot, mint a statisztika... Ezzel vallatni lehetne. Szóval vallottunk másfél órán keresztül. Igazi felüdülés volt azok után, hogy alig huszonöt percet késett a busz, hogy a háromezer forintos bérlettel az alsó lépcsőn, az ajtónak nyomódva, idegen emberek különböző testrészeinek létezését elkerülhetetlenül a tudatomba véső módon kellett eljutnom az egyetemig. Merthogy reggel, csúcsidőben a Hajdú Volán ZRt. nagy ívben tojik az utasok fejére. Más időpontokban is, csak akkor annyira nem bántó. Ezen a vonalon nem tegnapelőtt óta van zsúfoltság, amikor 2003. őszén idejöttem, már akkor is ez volt. Azóta meg semmi nem változott, csak a bérlet ára lett a duplája. És természetes, hogy minden megállóban pont az az egy mama akar leszállni, aki a busz belsejében nyomorog a fém locsolóval a kezében, mert ő nem ér rá fél órával később a temetőbe menni és tényleg nagyon sajnálja, hogy miatta a fél busznak le kell szállnia, azután meg vissza. És még a kijelzőn sem volt semmi érdekes kiírás.
Hálistennek a vonatjegy is drágulni fog nemsokára, megint, kíváncsian várom, hogy most mennyiből nem tudnak majd visszaadni a pénztárnál; úgyis reformálni kezdik a MÁV-ot, lehet hogy a pár forintos visszajárót is erre fordítják. Hát persze, hogy nem. Viszont valaki kitalálta, hogy szintbe kell hozni a vonat és a busz jegyárát. Jelenleg a vonat olcsóbb. Mi tehát a megoldás? Emeljük fel kicsit a buszjegy árát, aztán emeljük hozzá a vonatét. Zseniális, mondhatom. Nem is értem, hogy ennyi tehetséges emberrel a fedélzeten miért ott tartunk, ahol... Például jövő májustól nekem csak akkor jár a diákkedvezmény a vonatjegyre, ha az iskola és a lakhelyem között utazom. Figyeljetek, most jön a fontos kérdés: VAJON KI ÉS HOGYAN FOGJA ELLNŐRIZNI, HOGY ÉN HOL TANULOK ÉS HOL LAKOM? A kalauz elkéri majd minden diáktól a diákigazolványt, a személyit és a lakcímigazoló kártyát is? Vagy a jegypénztárnál megkérdezik, hogy hová megyek és miért? WTF?
Persze nincsen mit csodálkozni ezen. Elvégre van egy remek jogrendszerünk, ami jogszabályban rögzíti, hogy egy olyan céget, amelyik ismeretlen dátumtól kezdve a mai napig abból realizál busás profitot, hogy külföldről behozott és idehaza összeszedett, lejárt szavatosságú élelmiszereket átdátumoz, átcsomagol és újra forgalomba hoz, azt nem lehet megfogni, ellehetetleníteni, a vezetőit kiállítani egy szép nagy térre és ott nyilvános és ingyenes program keretében acélbetétes katonai bakanccsal ismétlődő jelleggel jó sokszor ánuszon rúgni, MERT AZT NEM SZABAD. Legrosszabb esetben megbüntetik őket pár millióra, kifizetik, fél év múlva pedig a cég neve mögé tesznek egy kettes számot és újrakezdik a bizniszt, annyira megtöri őket az ítélet. Nálam meg megtalálják a merevlemezen az As the Rush Comes-t empéháromban meg az NFS Carbont is és mehetek a bíróságra pénzbírság plusz két év felfüggesztettért.
Ha már Carbon. Említettem tegnap, hogy befejeztem a karrier módot. Csókoltatom a készítőket ismét. Hogy ennyi fantázia nem szorult beléjük, azt azért mégsem gondoltam volna. Odamész egy területre a városban - merthogy itten nekünk területet kell elfoglalni mástól, néha meg éppenhogy meg kell védenünk azt, ami már a miénk -, lenyomod az aljanépet, aztán következik a lokálhíró, jön a bossfight, amit stílszerűen Boss Fight néven találunk meg a térképen. Körverseny, majd Canyon Duel. Utóbbiban először te követed az ellent egy szerpentinen, minél közelebb maradsz hozzá, annál több pontot kapsz, aztán csere és ő követ téged. Minél közelebb van, annál több pontot vonnak le tőled. Ha a végén pluszban vagy, nyertél, egyébként bukó, kezdheted elölről, vagyis megint te követed, aztán ő téged. Különösen feldobja a hangulatot, ha véletlenül elsőre sikerülne lenyomnod a versenyt, betölti a kötelező ingame animációt és a játék hibaüzenettel visszaadja az irányítást a Windowsnak, természetesen még azelőtt, hogy az autosave meg tudna mukkanni. Mindez azon a ponton kezd érdekessé válni, mikor eljutsz a legforróbb területre, ott ugyanis az eddigi bossokat is le kell nyomni mégegyszer, egyenként, csak nekik új autójuk van, amik akkor is legyorsulnak téged, ha végsebességgel, a nitrót tökig benyomva haladsz az egyenesben, kanyarban nem fékeznek semmit, mégis beveszik gond nélkül, a civilek kivétel nélkül elénk fordulnak be. És az a durva, hogy ha akarnál, akkor sem tudnál konkrét bizonyítékot mutatni a csalásról, ugyanis ebben az igen fejlett, sokadik részben már nem lehet hátranézni sem. Tükör meg régóta nincs.
Egyetlen pozitív dolog van, amit találtam. Korábban azt írtam, hogy a driftben igazi büntetés az irányítás. Nos, miután sikerült valamennyire megszokni, elég jól tudtam vele menni. Szépen össze lehet fűzni a csúszásokat, egyszer sikerült egy huszonötezer pontosat csúszni huszas szorzóval. Természetesen a drift versenyszámból van a legkevesebb az egész játékban. Illetve bocsánat, dragból van a legkevesebb, egészen pontosan nulla darab... Most van négy autóm, ebből három alapból százezernél többe került és maradt hétszázezer kreditem. "Oda kell figyelnünk, hogy mire költünk, különben könnyen elfogynak a javak." Ja, tényleg. De mindez mit számít, amikor az amerikai FHM oldalán már lehet szavazni arra, hogy ki legyen a következő rész sztárolt modellje...