Szánalomhegy

Nfol @ 2008. október 18.

Van redőnyöm meg párkányom. De most ez nem fontos.

Hozott ma a postás egy számlalevelet az Inviteltől. A számlalevél postás közreműködésével történő érkezése nem különösebben érdekes esemény, az Inviteltől azonban nem szoktunk ilyesmit kapni, mivel semmilyen kapcsolatban nem állunk a céggel, a múltban sem voltunk ügyfeleik és jó eséllyel soha a büdös életben nem is leszünk, ha rajtunk múlik. De Magyarországon, úgy látszik, egy előfizetéshez egyáltalán nem szükséges az előfizető jóváhagyása, az adminisztrációt megoldja a cég saját maga az ügyfél helyett.

Szóval itt ez a számla. Aszongya, volt valami PMC szolgáltatás, meg x perc y másodperc belföldi vezetékes telefonbeszélgetés csúcsidőben, valamennyi csúcsidőn kívül, meg mobilhívás. Kezdjük ott, hogy a családból senki nem fizetett elő ilyen szolgáltatásra az Invitelnél, nem lett rábólintva egyik telemarketinges megkeresésre sem, amelyik kedvezőbb istenharagját ígért volna, alá meg főleg nem írt senki semmit és főleg nem előfizetői szerződést.

Gondoljuk végig józan ésszel: elő szeretnék fizetni valamire — szerződés születik — aláírom — kapok belőle példányt — kapom a szolgáltatást — jön a csekk. Oké. Mehetünk tovább? Jön a csekk — nincs érzékelhető szolgáltatás — nincs szerződéspéldányom — mert nem ír(hat)tam alá semmit — mert nem született ÉRVÉNYES szerződés — mert nem fizettem elő semmire. Logikával felülmúltam egy egész távközlési céget. Kár, hogy lóf*szt nem érek vele, az Invitel ügyfélszolgálata szerint ugyanis elő van fizetve náluk, rögtön két évre, "valaki a családból" kérte ezt a szolgáltatást, de hogy ki és mikor, azt nem mondhatják meg a számlatulajdonosnak (!), mert adatvédelemi törvény, amit nyilván nagyon jól ismernek, elvégre annak a kijátszásával megy ez az egész biznisz, hogy venné őket elő a fajanszkrízis. (Apropó, jogi személynek van k. anyja?) És szerintük a szerződést sem kötelesek bemutatni. (Mivel nincsen szerződés, ha akarnák sem tudnák.)

A számlát jobban megnézve feltűnik, hogy a postázási cím téves, 1/B helyett 13 számra van kiállítva. Ez is csak megerősíti ama gyanút, hogy itten valami nem stimmel, elvégre ki lenne olyan hülye — már bocsánat —, hogy előfizet valamire telefonon és rossz számlázási címet ad meg? Hoppá, ez a 13 szám mintha rémlene valahonnan... Bingó! Mit gondoltok, melyik közüzemi szolgáltató küldi a számlaleveleit ugyanilyen hibás címzéssel nekünk? Hát persze, hogy a Matáv T-Com T-Home (vagy mi a franc most a nevük). Bő tizenöt évvel ezelőtt ugyanis, a fénykorban egy magasan kvalifikált ügyintéző az 1/B-t 13-nak bírta értelmezni; hogy az azóta eltelt időben a cégnek nem állt érdekében vagy nem sikerült a bejelentéseink ellenére sem kijavítani a hibás címet, az jól jellemzi az egész retkes kompániát, de ez egy másik történet. Szóval innen már világos, hogy az Invitel a jó kis versenyhivatali rendelkezésekre hivatkozva (netán a T-vel együttműködve) végigtúrja a magentások adatbázisát, akit csak lehet, megkeres és aki nem fejt ki az ajánlatukkal szemben kellő verbális ellenállást ( >= "rögzítem a hívást és ha be mered kattintani a csekbokszot, megkereslek, megtalállak és telefonzsinór formájúra hajtogatom a nyakadat, megértetted?"), annak bizony menni fog a csekk. Teljesen legálisan, teszem hozzá, mert ezt itt — úgy látszik — meg lehet csinálni.

Ha nyerek a lottón, vállalkozást indítok. Az lesz a lényege, hogy szakosodni fogok az ilyen ügyekre és az érintett cégvezetőket automatikusan a szekrény jellegű testfelépítéssel bíró ukrán jellegű ökölvívó jellegű problémamegoldó embereim jobb belátásra térítő szolgáltatásának előfizetőinek fogom tekinteni határozatlan ideig, de leghamarabb a jobb belátásra térésig. Hacsak addig meg nem borítja őket a gazdasági válság.

(Most nézem a Tékozló Homár-t, hogy ott is volt ilyesmiről szó korábban és azt vettem le, hogy alapvetően felesleges bemártani őket a Fogyasztóvédelemnél, mert ott a lenyelhető mágneses alkatrészekkel meg a gyárilag zárlatos égősorokkal vannak elfoglalva. Gyász.)