Nfol · 2008. július 7.

F1’08: Silverstone

Egy névtelenségbe burkolózó olvasóm a minap afelől érdeklődött, vajon miért nem írtam egy kanyi szót sem a Francia Nagydíjról. Erre van egy nagyon kompakt és támadhatatlan válaszom: mert nem történt rajta semmi. Halálosan unalmas volt. Másfél óra alatt láthattunk két előzést. Mi a fenét tudnék erről írni?

Az eső az elfogulatlan néző legjobb barátja.

Hálistennek (vagy Mr. Ecclestone-nak, az F1-ben érdekeltek szerint ez a két személy vagy egy és ugyanaz, vagy egyenes ági rokonok) a Brit Nagydíjról van mit írnom. A változó körülmények alaposan megkavarták a taktikákat, gondoltam is rá, hogy remek felütése lenne a bejegyzésnek az a mondat, hogy "komoly taktikai húzások segítették a dobogósokat", ám ha Hamiltont vesszük, rá ez pont nem igaz, mert minden helyzetben biztosra mentek. Maga Hamilton amúgy most minden dicséretet megérdemel, a rajttól kezdődően magabiztosan terelgette a gépet a pályán, szinte nem is hibázott. Esőben egyébként is jó (lásd tavaly Fujiban), a fontos ellenfelei meg szépen elfűrészelték maguk alatt a futamot (Raikkönen negyedik helye azért jelez valamit, a csapat balf@szkodása után vesztes helyzetből fontos pontokat mentett), különben is kijárt már neki egy újabb győzelem, a hármas pontegyenlőség meg egyértelműen jót tesz az évadnak. Kovalainen valószínűleg már szombaton, az időmérő után is sejtette, hogy ő itt nem nyerhet, de hogy az hatodik helynél előbbre várta magát, az is biztos. Massáról nem szólnék, ballábas felkelés bejátszott.

Heidfeld ötödik a pontversenyben.

Meglepő volt viszont Heidfeld teljesítménye. Talán ő volt a másik, aki nem csúszott ki a pályán álló vízben, a verseny közepétől meg nagyon jól ment. Neki fontos eredmény ez a második helyezés, Montreal után szerintem sokan leírták Kubica győzelme láttán, pedig a pontok alapján nincsen tőle messze. Ha már Kubica: a harmadik helyet dobta el a kicsúszásával. Szintén nem volt szokványos, amit Alonso és Piquet művelt a Renault-val, Alonso a rossz körülmények között teljesen partiban volt a többiekkel még a rossznak tűnő gumiválasztás ellenére is. Akinél viszont felvillan a WTF? állapotjelző fény, az Barrichello, aki a Hondával lett végül harmadik. Ross Brawnnal egymásra találtak (ugye, régi ferraris csapatmunka flashback), feltették az esőgumit, ott a hat pont a zsebben. A Honda nyilvánvalóan eldobja az idei évet (mintha tavaly is ezt mondták volna, hmm...), már olyat hallani, hogy Buttont nem nagyon marasztalják jövőre. Ez egyrészt érthető, ha Button szeretne dobbantani, neki nem ezt ígérték annak idején, hanem életképes versenyautót, megértem, hogy elege lett; másrészt, ha a Honda akarja kitenni Buttont, az valahogy nem volna szép azok után, amit el kellett tűrnie éveken át. Még csúnyább lehet az ügy, ha jövőre, az új szabályok szerint épített Honda tényleg versenyképes lesz...

Eső kell az F1-nek, meg őskáosz. Ja, utóbbi már megvan: szabálykönyvnek hívják.

Itt lehet puttyogtatni!