Nfol · 2005. március 20.

#84

A mai napom a Maláj Nagydíjjal kezdődött. A rajt előtt eszembe jutott a legutóbbi Ausztrál Nagydíj és az ott látott teljesítmények... Alonso, Trulli, Fisichella az első három pozícióban. Vajon Trulli most is le fog maradni? Elrajtolnak... Aki nem látta, nézze meg a futamot valahogy, érdemes. Már ha nem vagy éppenséggel Ferrari-rajongó... My opinion about the race:

Komolyabb esemény a Webber-Ralf Schumacher és a Webber-Fisichella konfrontációk kivételével nem történt, mindkét eset rávilágít a jelenleg érvényben lévő szabályok lehetetlenségére. Mivel nem lehet kerekeket cserélni, a gumiknak ki kell bírniuk a két időmérőt és a versenyt is, emiatt a gumik teljesen más anyagból készülnek, mint korábban. Kevésbé tapadnak. A poros részeken pedig kegyetlenül csúszik. Ettől eltekintve mindkettő tipikus versenybaleset volt, bár én örültem volna, ha Webber és Fisichella kulturáltan el tudta volna intézni egymás között a pozíció kérdését.

Renault: Alonso szárnyalt a hétvégén, az időmérőn éppenhogy elcsípte az első helyet Trulli elől, a versenyen viszont megállíthatatlan volt. A futam kétharmadában senki nem tudta vele felvenni a tempót. Megérdemelten nyert. Fisichella viszont valószínűleg rosszabb gumit választhatott, vagy rossz volt a beállítás, mert féltávtól rohamosan kezdett lassulni, míg végül össze nem akadt Webberrel.

Toyota: Trulli ismét a második helyről indult, Ralf pedig az ötödikről. És végig jól mentek, meglepően jól. Mondjuk Ralf kicsit lelassult, miután Webberbe belecsúszott, de beért ötödikként. Trulli pedig megőrizte a második helyét, nem ette meg a gumikat idő előtt. Legalább olyan meglepő, mint...

McLaren-Mercedes: Montoya az eleje környékén autózott folyton, negyedik lett. Raikkönen viszont sokkal előrébb végezhetett volna, ha az idióta gumiszabály miatt nem robbant volna le a jobb hátsója. Kilencedik lett.

Red Bull Racing: Érdekesen alakul az ex-Jaguar sorsa. Coulthard és Klien sokat javítottak a második időmérőn, a versenyen pedig azzal okoztak döbbenetet, hogy mindketten izomból előzték meg Barrichellót a Ferrarival. Coulthard hatodik, Klien nyolcadik lett.

Williams-BMW: Webber remekül ment eleinte, később Ralf felzárkózott, aztán koccantak, aztán lelassult Fisico, aztán koccantak, aztán sétáltak. Kár érte. Heidfeld volt a nevető harmadik.

Ferrari: Durva hamar szükség lesz arra az F2005-re, mert az F2004M ezzel a Bridgestone-nal nemhogy utolérhető, hanem versenyképtelen. Az, hogy Schumi bejött hetediknek, annak köszönhető, hogy Webberék felszabadítottak két helyet. Barrichellónak sem ment, ki is állt. Mekkorát fordult a világ... Mindazonáltal hiányoznak az élmezőnyből.

BAR-Honda: Van ilyen csapat is? Sato helyett Davidson állt rajthoz, de sok öröme nem volt a hétvégén, mivel a harmadik-negyedik kör környékén mindkét Honda motor elfőtt. Vajon Button mit fog mondani ezek után?

Sauber-Petronas: Massa megy ahogy bír, Villeneuve meg annyira nem találja a helyét, hogy az már kétségbeejtő. A kicsúszása is műszaki hiba miatt történhetett, de a szerelők nem találtak semmi problémát. Egy világbajnok csak úgy nem végzi a kavicságyban...

Összegezve. Nekem tetszett a futam, volt benne néhány test-test elleni párharc, sajnálatos kiesések, bukások, egy remek győztes. Izgalom talán kevesebb. Amikor azt kértem az égiektől, hogy szűnjön meg a Ferrari-hegemónia, akkor nem ilyenre gondoltam. Az F1 megváltozott. Valakinek ez előnyére vált, valakinek hátrányára.

Itt lehet puttyogtatni!