Nfol · 2007. november 9.

Az év játéka

Következik:

Nyolc végtaggal született
Tommyboy végleg szakított Anettel!
Molnár Anikó mellműtétje
Németh Kristóf apa lett
Marsi Anikó visszatér a képernyőre
Pákó változott

Akkora szerencsém, hogy nyolctól grafika gyakorlatom van és lehetőségem sincsen nézni ezt a élvezhetetlen szemetet, amit reggeli szórakoztató műsornak álcázva az emberek képébe tolnak a tévésbácsinénik, ellenkező esetben valószínűleg le kellene kötözni a fontosabb végtagjaimat, nehogy a nagy izgalmak közepette véletlenül csűddel lerúgjam a polcról a kínai porcelánvázát (ami angolul chinese china, muhaha!). Bár a fenti elemek kreatív kombinálásával elég élvezhető produkciót kaphatunk, lásd pl. Németh Kristóf váratlanul apa lett, amikor megtudta, hogy Marsi Anikó Molnár Anikó Tommyboy és Anett szakítása érdekében végzett mellműtétje miatt Pákóvá változott. (Bónusz: amíg a tisztelt néző feldolgozza magában ezt az ok-okozati összefüggést, lehet reklámolni délig.) A másik meg, hogy akárkit hívnak meg a műsorba, soha semmi nem derül ki a vendégről, mert vagy a két műsorvezető pofázik egyszerre a kamerába és a vendégnek, vagy elkezd válaszolni a vendég, de akkor szólnak, hogy sajnos elfogyott az idő. Na de nem erről akartam beszélni, hanem az év játékáról.

Az év játéka könnyen lehetne a nagy népszerűségnek örvendő Brindeez gyöngykészlet — tudod, amiről most azt mondják, hogy a gyomorban kábító hatású cuccá bomlik; és az nem lehet, hogy ezért népszerű? —, mégpedig azért, mert a gondos, előrelátó szülőknek hatalmas segítséget nyújt a vegyészet felé orientálódó csöppségek első kémialaborjának korrekt és olcsó felszereléséhez (hiszen korábbról már beszerezték a mérgező műanyag babákat és a hallucinogén buborékfújó készletet is), ám az év játéka mégsem ez a termék. Az év játéka nem a Portal, nem a Bioshock, nem a Crysis és (S@ti, fordulj el kicsit) nem is az UT’99 (S@ti, visszafordulhatsz. S@ti!). Hanem a Java házi feladat.

Hatásszünet.

Még egy hatásszünet.

Részletesebb elemzésbe ugyan nem mennék most bele, de a Java házi feladat minden szempontból kiválóra értékelhető szoftvertermék. Kezdjük ott, hogy a grafika pontosan olyan, amilyennek elképzelted. Merthogy neked kell elképzelned. Single player módja kellőképpen tartalmas, egyfajta kevés horrorisztikus elemmel átszőtt, magas újrajátszhatósági faktorral bíró nyomozós akció-kalandként tudnám jellemezni, ráadásul van többjátékos lehetőség, rögtön kétféle. Az első egy osztott képernyős kooperatív mód, amelyben az egyik játékos kódol, a másik pedig különböző segédanyagokból próbál neki segíteni. A másik lehetőség egy hálózatos kooperatív mód, mindkét játékos kódolja a saját feladatát és közben azonnali üzenetküldő szolgáltatáson keresztül kommunikálva próbálják megoldani egymás gondjait. Újdonság a korábbi részhez (C házi feladat) képest, hogy opcionálissá vált az MI ellenfél aktiválása, aki időnként megváltoztatja a megoldás alatt álló feladatot (a korábbi részben ez kötelezően bekapcsolt volt). A játék ilyenkor körökre osztott módba vált, minden körben eldöntheti a játékos, hogy elkezdi-e megoldani az adott körben megadott feladatot, vagy inkább vár még egy kört és majd az akkori kiírású feladatnak lát neki. Közben persze fogy az idő, de a játékos figyelmét nem hagyja lankadni a játék, hiszen a feladat elkészítése után véletlenszerűen történhetnek váratlan események, pl. lekapcsolják a szervert, a program megbukhat a teszten vagy plágiumgyanúba keveredhet. A hangulat tehát a játék elejétől a végéig a tetőfokára hág, egyértelműen tíz per tíz.

Akinek mindez nem elég, hamarosan beszerezheti a játék (az év játéka!) első kiegészítő csomagját, melynek címe várhatóan Java zárthelyi lesz. Ebben az alapjáték olyan újdonságokkal bővül, mint a karakterkódolási problémák előfordulása, váratlan eseményként pedig megjelenik az áramszünet és a helyhiány is. Instant get!

Itt lehet puttyogtatni!