Nfol · 2013. december 17.

Keddie Irvine 3

Sorozatunk harmadik része azért jelentős mérföldkő, mert már csak kilencvenhat hetet kell várni a századikig. Hogy könnyebben teljen az idő, most olyan autóversenyzőket mutatunk, akik épphogy kibírják röhögés nélkül.

Riccardo Patrese (Alfa T185), Nelson Piquet (Brabham–BMW), Monaco, 1985
Restart Race? Y/N

A május 19-én megrendezett Monacói Nagydíj volt az 1985. évi Forma–1-es kiírás negyedik futama, melyet a McLarennel versenyző Alain Prost nyert meg. A francia győzelmében komoly szerepet játszott a verseny tizenhetedik körében történt baleset, aminek a törmeléke később defektet okozott a nagy formában lévő ferraris Michele Alboretónál – Alboreto még ezzel együtt is bedarálta a mezőnyt és végül csak Prostot nem sikerült utolérnie. (Másoknak sem jött jól az eset: Niki Lauda például a kifolyt váltóolajon megcsúszva törte össze magát.)

Riccardo Patrese (Alfa T185), Nelson Piquet (Brabham–BMW), Monaco, 1985
Dohányzás és nyílt láng használata tilos!

A középmezőnyben Nelson Piquet (Brabham–BMW) próbálta előzni Riccardo Patresét (Alfa Romeo) a célgörbében, amikor összeütköztek. A Brabhamen azonnal eltört a bal első felfüggesztés, Patrese megcsúszott, aztán a szalagkorlát és egymás többszöri érintésével bebiliárdozták magukat a St. Devote bukóterébe.

Mindketten megúszták karcolás nélkül.

Monacóban amúgy a szűk vagy nem létező bukóterek, a keskeny pálya és a szögletes fordulók ellenére Lorenzo Bandini 1967-es halála óta nem történt emberéletet követelő baleset.

Itt lehet puttyogtatni!