I spun in Spoon

Nfol @ 2012. október 11.

Úgy látszik, a 2012-es évad arról szól a Forma-1-ben, hogy valaki mindig a közellenség szerepében kénytelen tetszelegni.

Malajziában ugye Vettel uborkázta le szerencsétlen Kartikheyant, amiért elfelejtett őfelsége közeledtére köddé válni, aztán átadta a stafétát Maldonadónak, aki saját magát és ellenfeleit egyforma lelkesedéssel segítette bele a védőkorlátba vagy a bukótérbe. És közben nyert egy Spanyol Nagydíjat.

Mostanában Romain Grosjean a fekete bárány, aki Spában a rajtnál kapásból két világbajnoki esélyest rakott bánatba, Suzukában pedig Webbernek mutatta meg a menetirány szerinti merőlegest, de ezek mellett is számos kisebb balhénak volt részese, ami az egyfutamos eltiltással együtt sem a pilóta lelkének, sem a karrierjének nem tesz túl jót.

Will Buxton F1-es zsurnaliszta írt a következő, Koreai Nagydíj elé egy szép hosszú cikket Grosjean helyzetéről. Érdemes végigolvasni, jó meglátásai vannak az úrnak:

The sad thing is, many people simply look at the stats. Seven first lap contacts (Melbourne was actually Lap 2 if we’re being picky) make Romain Grosjean a danger to himself and his fellow drivers.

The reality however is somewhat different.

The problem now is in how he deals with this. He has picked up a reputation which I do not feel he deserves, but it will stick with him. Does Mark Webber really think he is a nutcase? I don’t think so. But just as Mark once ripped a young Sebastian Vettel a new one after he took him out in Fuji, so Mark has given this latest hotshoe and few choice words to chew on. We can only hope that Romain uses those words for the same motivation as did the young Mr Vettel.

And let’s not forget that a few seasons ago, that young Mr Vettel was branded The crash kid by Martin Whitmarsh. That crash kid went and won the next two world championships.

És elég jó úton jár ahhoz, hogy megnyerje a harmadikat is, ahogy a dolgok kinéznek, sokba kerülhet Alonsónak ez a második nullázás, ha a talpon maradt ellenfelek közül az egyik pont a szezon végére jön lendületbe, a másik meg nemcsak parádésan lényegretörő interjúival jeleskedik, de stabil pontszerző is és az évad eddigi összes versenykörét teljesítette (Raikkönen), csak még adós egy futamgyőzelemmel.

Hát így. A cím megfejtése egész könnyű, úgyhogy házi feladat.