#14

Nfol @ 2004. november 9.

Esik az eső. Utálom. Minden csupa víz, az emberek tapicskolnak a járdán megálló tócsákban, mindenkinek térdig sáros a nadrágja hátul. Én az ilyen ciki elkerülése végett már jó pár éve alkalmazom a saját fejlesztésű "leszorított sarok"-technikát, amit néhány, remélhetőleg kevésbé sáros ruhanemű reményében megosztok veletek. A lényege, hogy minél inkább teljes talppal kell a talajjal párhuzamosan lépkedni, így a sarok nem emelkedik fel, ergo nem tudja a vizet utánad hajítani, azaz nem csap fel.

A buszon is rettentő páratartalom, a tökig felcsavart fűtés miatt vagy kipárolog rólad az összes esőcsepp, vagy rádolvad a nejlondzseki. Vagy mindkettő. És közben olyan szagok terjengenek, hogy a borzak könnybe lábadó szemmel, térden csúszva kérnék el a receptet. Mintha a fűtőberendezésbe szorult volna pár hete egy patkány, és ott lassan pörkölődne.

Napközben leszedtem a netről a Cross Racing Championship demóját. A CRC magyar fejlesztés, az Insane alkotóinak munkája. A korábbi vidám játékmenetet folytatva, rengetegféle járgánnyal kell számos pályán legyőznünk ellenfeleinket. Leginkább talán a pár nappal ezelőtti FlatOuthoz hasonlítható. Sajnos, bármennyire is reménykedtem, nem tudtam megkedvelni a demó alapján a CRC-t. Egyszerűen majdnem az összes részletében a kevésbé vidám emlékű Street Legalt juttatja eszembe. A grafikája szinte ugyanolyan, a hangok szintén, az irányítás meg... Billentyűzettel nem tudtam normális beállítást találni, túl nagyot fordul a kormány a legkisebb mozdulatra is, a gáz roppant mód érzékeny. Ami viszont tetszett, hogy a kanyar közepén padlógázt nyomva elkezdi tolni a hátulját a kocsi, a kormánnyal picit ellenfordítok, és máris keresztbe csúszik (driftel) a drága. Csak valahogy van egy rossz előérzetem a játékkal kapcsolatban az említett dolgok miatt. Sok játékos ugyanis nem elégszik meg az apróbb örömökkel, és inkább a FlatOutot nyúzzák majd, ami kellően ökör hangulata miatt igen vonó alternatíva lehet.

És a mai napon aranylemezre került a Need for Speed Underground 2 is.