F1’2010: Korea

Nfol @ 2010. október 25.

F1 2010 Korea

Véleményem szerint maga a futam egy kalap kakit nem ért, a koreai versenypálya ugyanaz a Hermann Tilke-féle n+1-edik aszfaltcsík, sehol egy elsöprő erejű zerg rush. Némi izgalmat csempészhetett volna az egészbe a tény, hogy a helyszín annyira volt készen, hogy a kameraállásokból még éppen ne látsszanak a papírmasé épületeket támasztó fagerendák, vagy esetleg az eső, erre pont ezek miatt kellett húzni-vonni a futamot.

Azért nekem nagyon furcsa, ha a versenyigazgatóság azzal magyarázkodik, hogy a körülmények miatt veszélyes a pálya, meg hogy a pilóták nem tudnának a célegyenes végén féktávot venni és elfordulni. Úgy értem, a Forma-1 a nyitott karosszériás versenysorozatok csúcsát jelenti nemzetközi szinten, nyilván olyan képességű pilótákkal, akik ebbe a sorozatba valók. (Ez nyilván nem így van, csak akkor azt kellene átgondolni, hogy oda kell-e adni a szuperlicencet bárkinek, aki valamelyik csapathoz x millió dollárral a háta mögött bekopogtat.) Nem a szomszéd Feri bácsi meg a kalibrás Tomi ülnek ott a cockpitben, hanem például négy világbajnok. És én, mint néző, elvárnám, hogy igenis tudjanak a versenyzők esőben is versenyezni, legyen lehetőségük megmutatni, hogy ők tudnak az esőben versenyezni. Hát de hogy veszélyes meg minden... tényleg? Monzában a célegyenesben 350 környékén szélárnyékban bújkálni nem veszélyes? Spában az Eau Rouge-on gázelvétel nélkül áttolni nem veszélyes? Ja, hogy maga a pálya alkalmatlan? Akkor minek kellett így átvenni, minek kellett mégis idehozni a futamot? Miért a versenyzőket és a nézőket kell a FIA nyerészkedése miatt büntetni? Nem értem.

Ezt az idei bajnokságot egyedül az menti meg, hogy a többnyire halál unalmas versenyek ellenére még most is többesélyes a végkifejlet.