Nfol · 2010. március 16.

F1’2010: Bahrein

Elkezdődött a 2010-es szezon a Forma-1-ben, egy olyan futammal, amire így másfél nap távlatából már csak nagy erőlködés árán vagyok képes emlékezni. Nagytudású szakírók szerint az egész év ilyen lesz, pedig valami olyan felvezetésre emlékszem a sajtóból, hogy ez lesz az utóbbi évek legparádésabb idénye, mert összesen tizenegy világbajnoki cím lesz a pályán, abból hét darab rögtön Schumacheré, akit eléggé komolyan osztott minden nagytudású szakíró, amiért CSAK a hatodik helyen ért célba három év kihagyás után, negyvenegy évesen, a négy nagy istállóból a negyediknek a színeiben, hát valóban elszomorító, már biztos melegítik a széket, hogy az utódja ne a hidegre üljön majd.

Mert azt megértem, hogy Buttont meg Webbert megkérdezték a főnökeik, hogy netán bealudtak-e a versenybe úgy a tizedik kör tájékán, bár az ő szereplésüket is inkább hajlandó vagyok betudni annak, hogy minden csapat jó előre parázott ettől a telitankos gumigyilkolástól, nyilván kialakul majd mindenkinél, hogy mivel lehet idén csalni belenyúlni a sikerbe. Egyébként a Vettel srácot kismértékben sajnálom, amiért nem tudnak alá rendes motort tenni, a tavalyi szép emlékeiből hamar flashbackelt egyet. Jó, hát Webber alatt nem ment tönkre, de Webber a fasorban sem volt.

Van aztán ez a maranellói csomag. Velük kapcsolatban csak azt nem értem még most sem, hogy Alonso Massát egy kanyar után már megelőzte és végig gyorsabban ment nála, mégis Massának kellett spórolnia az üzemanyaggal. Szóval nekem ne magyarzzák már meg, hogy a gyorsabb autó kevesebbet fogyaszt, vagy hogy van ez. Főleg, hogy Alonso időnként még támadni is próbálta Vettelt, Massa körül meg senki nem volt.

Ami miatt kicsit szomorú voltam, az az, hogy nem csak a régiek meg az újoncok között van hatalmas szakadék, hanem bizony a régiek és a régiek között is, méghozzá több. Ugye ott van a négy élcsapat (Ferrari, Red Bull, McLaren, Mercedes, kb. ebben az erősorrendben), ebből a Mercedes szerintem kissé még kilóg, de lehet olyan körülmény, hogy jók lesznek egálra. Aztán jön a Williams és a Force India, egy gödörrel hátrébb a Renault, a Sauber (BMW Sauber Ferrari Ciklotron of Ulm, ennek megfelelő hatákonysággal), a Toro Rosso, a legvégén meg az újonc bozótharcosok, akik közül a Lotus már azzal kiemelkedik, hogy mindkét autójuk végigment a versenytávon (és f*szául néz ki a festésük), de egymáson kívül nem volt kivel acsarkodniuk. Mondjuk Glock a Virginnel verte őket, amíg ki nem esett. A Hispaniásokról inkább vagy semmit, biztos tudtak ők is örülni valaminek.

Ausztráliára remélem összekapják magukat a stratégák és engedik a bukósisakos embereket versenyezni is.

Itt lehet puttyogtatni!